q/a 3

Får du månadspeng i så fall hur mycket? PS: Älskar din blogg Tack♥ får 700kr oftast men sen får jag lite pengar ibland om det är så att jag ska äta eller göra nåt speciellt. 

Bor inte Jacob i Borås? Eller va?:) kan du inte lägga upp en bild på honom eller er tillsammans? Plz! Jag vill hålla allt om honom utanför bloggen. 

Är du nervös när du ska redovisa eller liknande ensam inför klassen? Om du är det, vad tänker du på för att fixa det? om inte, tips på saker man kan tänka på för att bli mer säker. Jag var det på högstadiet, har bara haft en redovisning (ett tal i svenskan) på teknis och det gick jättebra tycker jag. Jag tror det handlar mycket om att vara säker på det man talar om, jag var jättesäker och kände mig därför trygg i att stå inför klassen och prata. Så ett tips är att träna, va säker på det du ska prata om OCH prata lugnt. 

Skulle du se dig själv som den jätte snälla tjejen mot alla eller lite mer bitchig? Jag tror faktiskt jag är mer åt den snälla tjejen haha, ni får fråga mina vänner! Men bitchig är jag nog bara på skoj mot vännerna isåfall, blir rätt sur om folk är arga/bitchar seriöst. 

Tränar du varje dag? Tänker du på vad du äter? Nej verkligen inte, haha äter godis och allt som jag gillar. Tänker inte "åh nej det är för onyttigt" eller liknande. Man ska njuta och äta det man vill nu när man är ung och kan. Tränar ju cheerleading 2-3 gånger i veckan, inget annat. 

Du har verkligen dröm kroppen, dröm håret, dröm kläderna, dröm kompisarna. Ditt liv verkar så himla bra och enkelt! ta vara på det kram :) Tack tack vad snällt sagt av dig!♥

Är du blyg eller väldigt framåt i verkligheten? Jag är inte jätteblyg men om det är nytt folk så är jag inte jättegalen och vild som jag kan vara med mina vänner. Sen när jag lär känna folk så är jag nog rätt framåt, gillar att vara ansvarsfull och hålla koll på saker. 

Vad tycker du om Justin bieber och gillar du hans låt as long as you love me? Gillar inte bieber alls! MEN den låten är faktiskt bra ibland haha, under VSFS blev jag galen (på ett dåligt sett) 

Om inte du gick på teknis, vilken skola skulle hade du då gått och vilken linje? Mitt andrahandsval var beteendevetenskap på Bäckäng. Men hade nog velat gå på teknis och typ barn&fritid om jag bytte idag.

Vem hejjade på bäst när det var teknis vs. bäckäng? och hur många gånger har ni vunnit? Längtar du tills nästa år det är? Bäckäng hade helt klart mycket bättre och större klack, nästa år vår jubel teknis fixa bättre tifo och mer från teknis får hejja på! Ingen aning hur många gånger teknis vunnit men bäckäng har ju vunnit de senaste 7 åren. Jag längat jättemycket, 2013 SKA vi vinna!

Vem är Jacob som du pratar om då och då??? :) Det är min pojkvän ja. 

Hur går det med mission hult? Skulle du kunna satsa på hult trots era olika åldrar om han började stöta på dig? Haha det har stått still nu på senaste men jag är inte färdig ännu! Ska få 6 bilder till. Haha nej verkligen inte, fast iofs hade ju inte tackat nej men det är en sak som aldrig kommer hända.

Har du någon pojkvän? ja.

Har du någon kändiscrush? Nej och har aldrig haft.

Hur ser ditt liv ut om fem år? Då hoppas jag på att ha ett bra jobb som jag tycker är roligt, att bloggen växt och att jag fortfarande bloggar om jag har tid. Hoppas faktiskt på att ha ett förhållande då med en snäll och trevlig snygg grabb. Och egen lägenhet i stan/villastan/norrmalm. 

hur ofta duschar du håret i veckan? :) 
Varannan dag, vill ni veta exakt så brukar de vara måndag, onsdag, torsdag kväll eller fredag morgon och lördag haha bara för jag har sovmorgon de dagarna... 
 
månadspeng? varierar men oftast 700kr

sminkprodukter? använder loreal's bb cream magique först, sen solpuder från loreal och rouge från face stockholm.

Kan inte du göra en videoblogg på frågestuden? :D vill gärna höradin röst, verkar jätte söt! (Du och en kompis tillsammans typ, om själv blir för pinsamt) del 2, där har du - klicka här.

Tycker du att din linje är roligt? dvs, är det svårt, lätt, mycket läxor? Visst den är rolig, man läser de vanliga ämnena fast inga NO-ämnen som teknik, fysik, naturkunskap. Vi läser ekonomi och privatjuridik, det är svårt tycker jag nu i början men tror det blir lättare och roligare när man kommer in i det. Ja det är mycket läxor.

Är det viktig för dig att ha på dig ''fint'' till skola? Ja asså inte för att jag ska se bra ut inför andra så mycket mer för att jag tycker det är kul att fixa mig och se fin ut, man mår typ "bättre" när man är fin och känner sig bekväm i sina kläder.

Är det många i din skola som bär märkeskläder, eller finns det folk som klär sig typ, utan någon märkes
kläder typ som, hm, gina, lindex osv? (enkla billiga butiker) Keep it up girl! :D Blogga mera! :D Ska inte ljuga och säga att det inte är för de är många, speciellt i trean. Alla tjejerna är jättefina och man blir jätteinspirerad. Men självklart kan man gå utan märken, jag går med kläder från gina och h&m det är inte så att alla glor och tänker oj har hon billiga kläder. Tacktack! :)

Postat av: matilda

Då vet man

2012-12-22 @ 17:08:44
URL: http://matildiz.se
Postat av: EBBA

Vilket solpuder använder du?

Svar: från loreal, vet inte vad det heter kan visa bild!
Filippa Lindau

2012-12-22 @ 17:12:04
Postat av: ,............

hej! Tänkte fråga dig en sak och skulle bli asglad om du svarade! Du har ju ett sånt här libeskrind skärp, det blev ju populär i slutet av sommar / i början när skolan började i augusti.. Och undrar om jag kan köpa ett nu? Blir inte det ganska fult, haha? Alltså efter... hmm att inte haft det innan och köpa det nu, ?? Skulle bli gla' och veta vad du tyckte

Svar: nej klart man kan köpa det nu! man behöver inte alltid följa modetrenden och använda när det just är modernt!
Filippa Lindau

2012-12-23 @ 12:46:04
Postat av: ,............

okej tack så mycket! Kommer du ha det ett tag till eller kommer det bli omordent när som helst, vad tror du? :o

Svar: nej jag kommer ha det ett tag till! älskar det :)
Filippa Lindau

2012-12-23 @ 21:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback