fotbollsgalan

Bjussar på min "Mission Hult" bild nummer 3. Niklas Hult var ju på mariedal under lördagen också så jag han ta ett foto, haha. För er som tror att jag endast tar fotona för att jag är en "stalker" ni tror fel. Han är ju snygg så delvis därför men de två andra är nu för att jag och mina kompisar sa att jag kunde försöka få ihop 10 bilder med honom så vi kallar de "mission Hult" jättetöntigt egentligen men varför inte, han är ju snygg och han kände igen mig i lördags efter att jag tog kort i fredags också haha. Nog talat om det, ikväll 20.00 är ju hela laget med på fotbollsgalan så ska sätta mig framför TV då. Men tar mig en liten tupplur först, är så oerhört trött. 

Postat av: Wilma

Hej Filippa!
Jag är 97 och ska nu snart söka till gymnasiet. Hade tänkt mig ekonomi på Teknis men fick höra att det är mest lata personer där, sådana som inte bryr sig så mycket som skolan....du går ju ekonomi men verkar inte vara så lat, men du kanske är ett undantag? Haha :)

Jag är ändå rätt så studiemotiverad och vill gå en bra utbildning med sådana som VILL PLUGGA, om du fattar vad jag menar :) Men samtidigt så vill jag ju ha 3 roliga och oförglömliga år..... Och hur är entreprenör? Är det kanske ett bättre val om man vill lägga fokus på skolan? Eller kommer man bara att ha 3 tråkiga år då?

Vore kul att få ett svar! Kram och tack för en superinspirerande blogg :)

Svar: Hej Wilma! Jag och mina vänner är inte världens pluggnördar men vill ändå lyckas med bra betyg. Kurserna här på ekonomi är svårare än man tror, alla säger att det är en "chill" linje som alla väljer endast för att gå Teknis men så är det inte. Om man går här kan man inte ta det lugnt, det är mycket att göra och svårt att då ett E ens.
Man har på schema och bra tider, 3 sovmornar har vi och slutar inte jättesent. Entrepenör däremot, där är det endast PLUGG! Man har nästan ingen fritid, de kommer in på sina lediga dagar och jobbar, man ser aldrig dem i skolan, de bor i sina läxböcker. Entrepenörerna är lite "man vet inte vika dem är/tror dem är bättre" haha, men om du gillar att plugga mycket och inte tränar så gå det. Alla på entrepenör har toppbetyg.

Jag hade valt ekonomi om jag var dig, 3 jätteroliga år och jag lovar att du kommer plugga här. Det är mer än vad man tror på denna linjen. Men entrepenör, då är det verkligen SKOLA. Min kompis som går där har lagt av med sin träning och dom har jättemycket. Man vill ju ändå ha tid till annat.

Tack så hemskt mycket hoppas att se dig på teknis nästa år! Kram
Filippa Lindau

2012-11-13 @ 09:13:34
Postat av: Emilia Westling

Tänkte bara fråga vilket typsnitt du har i dina rubriker? :-)

2012-11-13 @ 18:40:11
URL: http://emiliawestlings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback