svar del 3

Kan du ta en bild på när du har på dig din barbour?:) det finns bland mina outfitsbilder, HÄR!
kan du beskriva 3 av dina bästa barndomsvänner som du fortfarande umgås lite med? Emilia, som jag nu går på samma skola som igen! Olivia, vi tränar i samma lag sen vet jag inte vem jag kan säga mer som jag kännt sen jag var liten. Och en grabb vid namn Adam Hill som jag och min familj umgicks väldigt mycket med när jag var liten, kan ju inte säga att vi umgås på vardagen men vi har gemensamma vänner och ses i skolan. Jag umgås inte lika mycket med dem på fritiden som jag gjorde när vi var mindre. 
Vad tycker du man borde ha i garderoben nu till hösten, skor, blusar/tröjor och byxor? När det gäller skor, ett par mörka boots. Stickade tröjor och ett par svarta och mörka jeans. 
Jobbar du? Nej det gör jag inte, ska dock söka jobb snart för jag är i stort behov av lite extra pengar.
Har du pojkvän? Nej!
Hur får man en outfit att inte se billig ut? Jag vet inte riktigt hur du menar och alla tolkar ju en outfit olika. Jag brukar inte tänka direkt "billig/dyr" outfit. Dock ser man ju om någon outfit är dyr på vissa som går runt med märkeskläder för över 1000-lappen. Men en stilren outfit ser väl lite "dyrare" ut och inte lika "billig". 
Kan du inte visa de affärer som man skaaaa besöka när man är i london? Eller vilka ställen? Jag har gjort en londonguide du kan kolla in här.
Vad tycker du om teknis, din klass?
Jag tycker att skolan verkar jättebra och jag är nöjd med mitt val. Klassen gillar jag också, känns som att vi snart kommer bli bättre vänner allihopa. Just nu är det faktiskt lite grupperat i klassen. 
Har alla teknis stil tkr du?
Haha allt tjat om "teknisstilen" alla "snobbar" som går där, jag trodde faktiskt att det var så innan också men nu när jag går där så förstår jag att allt bara är bullshit. Det är verkligen inte så att folk kollar ner på någon om man inte klär sig eller ser ut på ett visst sätt. Dock kan jag hålla med om att många klär sig likadant men det är verkligen inte så som alla snackar att man MÅSTE klä sig på ett visst sätt.
Vilken linje går du? är det mycket plugg? Jag läser ekonomilinjen. Förra året var det mer för ettorna då de läste religion och historia, iår tog dom bort de kurserna för ettorna för det blev för mycket. Men ja det är plugg, det är inte direkt att man kan ta det lugnt bara för att man läser ekonomi på teknis.
tycker du det är fint att inte ha kurvor? Ja/nej. Men alla är olika och man är fin som man är.
noppar du dina ögonbryn? dom är fina!
Första gången någon säger det haha, så tack! Ja jag noppar dom.
skulle du kunna tänka dig att vara tillsammans med någon som typ ser ut som din bror? samma stil och så?
haha åh gud, nej det tror jag inte. Folk kanske hade trott att det var min bror då haha. Men jag faller mest för brunetter.
är dina föräldrar skilda eller bor dom tillsammans?
De är skilda.
vilket tycker du är finast? täta ögonfransar eller mer åt det glesa hållet?
Jag gillar när det är mycket och tätt. Men de flesta har ju det glest, det är ju normalast att man har det.
är det nånting du inte tycker om? mat alltså! Blodpudding, bönor, ärtor och tomat.
när tycker du det är okej att börja dricka/festa, eller när gjorde du det? När man är runt 15/16. Det är ju inte "ok" försen man är 18 egentligen men i dagens samhälle så smakar/testar/gör de flesta ungomdar det. Men om man är 13-15år så tycker jag nästan det är pinsammt eller så, man är inte riktigt mogen att förstå och man gör det endast för att verka "cool" enligt min åsikt. 
när du började dricka var du helt ärlig mot dina föräldrar eller vad sa dem?
 Det är bättre att vara ärlig än att försöka lura/ljuga för sina föräldrar varje gång. Jag ville inte säga det från en början men efter nyårsafton så berättade jag.
Hur mycket ungefär koster en Holister tröja i London? En vanlig t-shirt / tröja kostar 300-500kr
När började du dricka och festa? I slutet av nian. 
Favoritparfym? Alyssa Ashley vanilla, den doften dödar. För killar säger jag A&F fierce. 
Top 5 låtar?
Don't you worry child, gangnam style, hungry hearts, fires, lyckligare nu, ATM. 
Om du fick välja vilka primeboots du ville vilka skulle de vara då?
Bruna normalhöga med gulddragkedja och mocka.
När går du och läger dig på vardagarna?
Det beror på när jag börjar, men försöker lägga mig så att jag får minst 7 timmars sömn annars orkar jag aldrig upp.
Om du är rastlös vad gör du då?
Hmm.. svår fråga, sätter mig framför datorn och kikar på bloggar.
Bästa film?
Just nu säger jag nog LOL som jag såg idag, gud vad bra!! Men älskar the last song.
Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Min barbourjacka, mer åt ett klädesplagg så är det en Rabens Saloner blus.
Vad är det första du gör när du kommer hem från skolan?
Haha jag ÄTER alltid. Mackor, pommes eller flingor och sätter mig framför datorn.
Köper du ofta godis på veckodagarna?
För ofta.. cafeterian på teknis är för bra. Jag blir ruinerad. 
Äter du mycket i skolan?
Jag äter 1 lagom stor portion och äter nästan alltid upp, jag gillar faktiskt skolmat. 
Vad gör ni på rasterna? 
Sätter oss utanför aulan och snackar eller i cafeterian. Har vi lång håltimme 1-2 timmar så äter vi ibland på stan eller tar ett vps (varv på stan)
Vad kommer du ha på dig nu i höst? Stickade tröjor, boots och jeans som jag nämt flertal gånger nu :)
Finns det Hollister butik i Borås eller Gbg?
Nej det gör det inte.
Vilket vinterjacka kommer du bära och vilka vinterjackor tycker du är snygga?
Jag ska göra ett collage med jackor jag gillar/tycker är snygga.
Varför började du i cheerleding? Kram!
Min kompis började och tyckte att det verkade spännande med sporten.
Använder du stringtrosor? Haha vilken fråga men ja det gör jag.
Hur mycket får du i månadspeng? Din blogg är bäst!<3 600kr, då är det till kläder och mat. Mina föräldrar står för busskort och mobil.
hur många hunkydory koftor har du? Jag och min mamma delar ju på dem så det är inte enbart mina men vi har totalt 6 japan koftor.
det som du köpte i London, betalade du de eller din mamma?
Min mamma betalade vissa kläder, jag betalade bl.a barbourjackan, mina toms och min kofta från zara.
köpte du något till dina syskon när du var i London?
Jag köpte en parfym till min bror. Min lillasyster fick ett par söta tofflor.
kan du visa bilder på ditt rum?
Ja jag ska ta kort och fixa ett inlägg.
är du bortskämd? kram Jag gillar sånna här frågor haha, alla tolkar bortskämd på olika sätt. Jag tolkar det som en person som får allt man pekar på i princip och det får inte jag, dock köper jag nästan alltid det jag vill ha. Ser jag en tröja/jacka/skor jag vill ha, då SKA jag ha det haha. Men jag betalar oftast själv, iallafall en liten del.
brukar du göra något varje helg? Nu de senaste helgerna har jag nog inte varit ensam någon helg. Men söndagar är alltid lediga, det är slappdag då orkar jag inte göra något.
mår du dåligt och får ångest om du är hemma en hel helg eller bara en kväll?
Nejnej, det är väldigt skönt fast jag tycker det är tråkigt att vara ensam så jag är hellre med en kompis och tar det lugnt.
Du går samhäll-ekonomi på Sven erikson va? funderat på den linjen men undrar om det är mycket plugg? Ja det stämmer. Det är plugg ja, mycket/lite beror på vad man haft innan. Jag hade inte massa läxor men nu är det minst 2 läxor och något att göra hela tiden. Men jag tycker det är roligt. Jag och mina klasskompisar brukar plugga tillsammans ibland vilket gör att det blir kul att plugga.
Finns liebeskindbälten, plagg från American vintage och primeboots i London tror du?:) Jag såg inget utav dessa när jag var där.
När ska du börja övningsköra? När jag är 17, många vänner gör det nu men känner inte att jag är intresserad än och då blir det inte roligt att ut och köra.
Har du svårt att bestämma dig för vad du ska äta på cafe eller restaurang? Ja! Slutar alltid med samma som man åt senast/det man vet att man gillar, vågar aldrig prova på något nytt.
Varför är du livrädd för gymnastiken? alltså du skrev det bland de första svaren! tacksam för svar Jag är rädd för att skada mig, även om alla säger man skadar sig inte om man gör si och så, jag är jätterädd ändå. Sen tycker jag bara att man får ont i handleder och kropp hela tiden.
Tycker du dr Martens är snygga? Isåfall vilken färg skulle du vilja ha då? Njaa.. inget jag använder men på många andra är det fint. Svarta matta hade jag nog valt.
Gillar du prickekorv? haha ja!?
Vet du hur man lägger in en header på blogg.se första gången? Skulle du kanske kunna visa det? Här finns en jättebra förklaring. Designadinblogg.se har massa bra förklaringar.
kan du visa hur man gör en header? :) jag vet inte det och ska börja blogga Gå in på picmonkey.com klicka på collage och ladda upp några bilder och gör en snygg header där, det är jättelätt att förstå.
Plockar du dina ögonbryn? Ja det gör jag men inte alls så noga, gick till ciluette och gjorde det innan.
Jag undrar lite över hur storlekarna är på de vanliga hollister t-shirtarna? Tex din vinröda då... Jag är stor och har sätt att största storleken är large. Är de små, stora eller normala? Jag tycker att storlekarna är normala, de är ju väldigt stretchiga också vilket är bra.
Vart/vad jobbar du med? Jag jobbar inte längre.
Vad heter din instagram? filippall (två L) follow me!
Hur matchar man bäst ett par höga bruna Johnny bulls? Som vilken annan outfit t.ex jeans och en tröja/blus. 
Kan du lägga upp tips och bilder på det? och även på hur man INTE ska matcha dem?
Finns nog inget om hur man inte ska matcha dem, välj det du tycker är snyggt. 
Du går ju på cheerleading, och håller väll i en grupp också? och har nyss börjat gymnasiet. Och är väll ganska mycket med vännerna? OCH bloggar!!!! Hur hinner du med allt? Ja eller jag är extratränare för minorerna under 1 timme och tränar sedan själv med min stunt. Jag träffar alla mina vänner i skolan och på helgerna, bloggar så fort jag har tid och försöker hinna med allt. Tar en dag i taget haha, fått många kommentarer om att jag lever ett "perfekt liv" men så är det inte. Jag har mina dåliga dagar jag med.

Postat av: Anonym

fler frågor till frågestunden, du kanske kan svara på de i en del 3 eller något:
Vad är det bästa som finns enligt dig?
Har du onanerat någon gång?
Har du något komplex enligt dig själv, isåfall vad?
Vad är du mest nöjd med på din kropp?
FIN BLOGG!

2012-09-17 @ 18:42:42
Postat av: emilia

Din blogg är så himla bra!! var bara tvungen att säga det hehe:)

2012-09-17 @ 23:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback