GÄSTBLOGGARE: HANNAMW / OM MITT JOBB SOM STYLIST

 
Sista styling-jobbet jag gjorde för Nelly.com
 
Ni ville veta lite om mitt jobb och självklart ska ni få det! När gymnasievalen skulle göras så sökte jag Design i första val då det var det jag verkligen ville gå. Men det var första året för designprogrammet och intagningspoängen var skyhöga och jag kom inte in. Då valde jag samhäll/ekonomi på Teknis, för att ha en bred grund att stå på.

 

Efter gymnasiet hade mitt intresse för mode knappast minskat så då bestämde jag mig för att börja kämpa och ge järnet för att komma dit jag ville. Jag började att jobba på café Viskan, espressohouse samtidigt som jag jobbade på skobutiken DNA för att få en liten fot in i "mode-världen". Efter ett tag när DNA skulle stänga ner i Borås, ringde jag till Nelly.com. Emelie, min fina tjej<3 som ganska nyss hade börjar på Nelly la ett gott ord för mig medans jag låg på och tjatade om att få komma och visa vad jag kunde! Dom gillade mig och jag dom och så fick jag en anställning som stylist på Nelly.com.

 

Jag älskade tiden på Nelly där jag fick jobba med nått som jag verkligen är bra på och hela Nellyfamiljen, alla modeller som blev till vänner och inte minst att få jobba med sin bästa vän. Jag bestämde mig för att satsa och att ge järnet och efter ett tag stylade jag båda tjej, kille, image, till Nelly Magazine och gjorde stilleben.

 

Jag jobbade på Nelly i två år, jag gick till mitt jobb med största leendet på läpparna varje dag i två år, på riktigt. Men en dag ringde mamma mig och sa att Gina Tricot sökte en ansvarig stylist för deras kampanjer och stora image-fotningar. Jag kan lova er att det är riktigt svårt att sluta ett jobb som man verkligen älskar och finner sån tillfredställelse och trygghet som jag verkligen gjorde på Nelly. Men jag är nog för nyfiken och driver för att nöja mig.

 

Jag skrev ihop ett cv och personligt brev, sent en natt och skickade in det. Det var mest för skojs skull, trodde verkligen ALDRIG att jag skulle ha någon chans att få detta jobb, då jag visste att det var högt kvalificerade personer som skulle söka, med tanke på vad jobbet innebar. 

 

Det tog två dagar efter att jag hade sökt så fick jag ett mejl att dom ville träffa mig. Dom hade haft koll på mig genom bloggen och instagram en längre tid, vilket var positivt för min del. Vi skulle höras efter två veckor igen, efter min första intervju som kändes bra. Efter ett tag blev jag kallad till en slutlig intervju. När jag gick där ifrån var jag helt säker på att jag inte skulle få jobbet, det var en magkänsla jag hade. Jag hade skyhöga klackar och när jag gick ifrån det mäktiga Gina-huset halkade jag på övergångs-stället och la mig på alla fyra... smidig tjej annars!

 

Efter en timme ringde ett okänt nummer och det visade sig vara min blivinande chef som ringde med glad röst och ville att jag skulle börja jobba hos dom. Allt hade gått så fort och när han ringde så tänkte jag inte ens, jag hörde bara mig själv tacka ja till jobbet. Ibland måste man ta steget från det bekväma och lyckliga för att utvecklas och för att komma någonstans. Det var tufft att lämna en arbetsplats som kändes som ens andra hem och där mina kolleger var som en stor familj. Men det var helt rätt för min utveckling. Idag jobbar jag alltså som stylist på Gina Tricot, jag stylar alltså det ni ser på tv-reklam, inspirationsbilder på webben, utomhusreklam samt bilder i butik. Jag jobbar en hel del i Stockholm där alla plåtningar håller till och det lär bli en hel del resande framöver vilket jag älskar.

 

Hoppas detta gav svar på era frågor och att ni måste förstå att om ni vill någonting tillräckligt mycket och ger er fan på att komma dit, är det allt annat än omöjligt. Visa att ni är ambitiösa, hungriga, drivna men glöm aldrig att behålla ödmjukheten och båda fötterna på jorden! 

 
 
Ett stylingjobb för Gina Tricot!

Postat av: Emelie

Fin blogg! :)

2013-04-26 @ 23:22:05
URL: http://www.nattstad.se/Legofrilla
Postat av: Amanda Rodrigues

Wow, vad kul! Men har din samhäll/ekonomi utbildning varit till din fördel? Känner du att det var tur att du gick dem där tre åren på gymnasiumet? Kram

2013-04-27 @ 08:30:45
URL: http://malandas.blogg.se/
Postat av: Alma

Åh gud, vilket roligt jobb! ett riktigt drömjobb typ! Men vet inte om du vet det mesta om reklamerna men vad heter låten som spelas till eran reklam nu? :) Kram

2013-04-27 @ 09:25:20
URL: http://almaproohff.blogg.se
Postat av: Anonym

Vet du vart fiorucci , Chelsea & raglady ligger( i Göteborg)?:) tacksam för snabbt svar

2013-04-27 @ 10:04:00
Postat av: Petra

Åhhh vad kul hoppas du trivs på Gina

2013-04-27 @ 10:28:32
URL: http://petraelisabeths.blogg.se/
Postat av: Louise

Så snygg! Kul med gästblogg filippa :-) Ha en trevlig helg!

2013-04-27 @ 16:44:51
URL: http://louissse.blogg.se
Postat av: johanna

hej, jag har kört igång med veckans blogg, och de skulle vara hemsk kul om du skulle vilja vara med, så klicka på länken så kanske de blir du som vinner! :)

http://tuffys.blogg.se/2013/april/veckans-blogg-2.html#comment

2013-04-27 @ 19:35:51
URL: http://tuffys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback