hårprodukter

Tänkte en gång för alla svara på alla frågor jag får om mitt hår och tänger och vilken olja jag använder så here we gooo:
Vad använder du för plattång? 
Jag använder en i keramik från Ga.ma, den finns att köpa på vivåga för 500kr nu (ord.pris 1000kr) 
Vad har du använt för locktång när du fått dessa lockar? (SE BILDER HÄR)
Jag använder en Wella pro-curl. Det är som en lång pinne som man virar hårslingan runt, håller och släpper. Man får små fingerhandskar så man inte bränner fingrarna eftersom att man håller slingan runt det varma. Tror den kostar runt 800kr på vivåga också.
Vad använder du för olja?
Just nu använder jag argan secret som finns på Karma i Borås. Dock dyr för så liten flaska, ca 200-250kr tror jag den lilla kostar. Jag har dock provat nashi och maracoan oil och nashi är jättebra men jag tycker ingen utav dem luktar lika gott som argan secret. 
Hur vårdar du ditt hår?
Jag tror det handlar om vilken hårtyp man har. Mina hårstrån är väldigt tjocka, jag har tjockt hår och det gör att det inte slits lika lätt. Jag fönar mitt hår VARJE gång jag duschat, plattar direkt när det är torrt. Duschar det varannan dag, mån, ons, fre och sen en helgdag. Jag borstar det när det är blött. Så jag gör nästan allt man INTE ska göra för att vårda sitt hår. Tänker aldrig på värmeskydd eller sova med fläta.
Hur håller ditt hår sig rakt hela dagen?
Jag plattar det på morgonen när det är nyduschat eller en snabbis innan jag springer till bussen om de inte är tvättat. Det brukar hålla sig rätt rakt men det är nog för att jag är sååå noga när jag plattar mitt hår. Jag sätter upp överhåret så jag plattar i lager, först under, sen mitten sen längst upp. Jag drar långsamt och 2-3 gånger på varje slinga, det får inte va nåt vågigt eller lockigt. Allt måste vara spikrakt haha.
Snälla söta läsare, innan ni kommenterar nån fråga i detta inlägg också, LÄÄÄS först för ni finner säkert svaret i texten!
 

Postat av: Albina

Jag har också GA.MA plattången, den är jättebra! :D

2013-04-22 @ 17:17:29
URL: http://albinab.devote.se
Postat av: Emma

Har också den plattången, typ den bästa som finns!

2013-04-22 @ 20:13:50
URL: http://emmalindbloms.blogg.se/
Postat av: juliajensen.se

Köp ren arganolja istället, både bättre för håret och billigare :)

2013-04-23 @ 18:25:22
URL: http://juliajensen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback