nyttobollar

Ett recpet till den nyttige som unviker sötsaker. Chokladbollar på ett nyttigt recpet, jag själv skulle aldrig få för mig att äta dessa istället för en god söt chokladboll.. men många av mina vänner går på sina nyttiga koster och träning stup i ett så när Amanda fyllde år bakade jag nyttobollar till henne eftersom att hon ska få sin present efter USA från mig och Elin. Hon gillade dock chokladbollarna (om hon inte ljög hehe) så tänkte dela med mig utav receptet som jag hittade på en träningsblogg jag inte minns namnet på nu.
RECEPT NYTTOBOLLAR - ca 15 st
2 msk kvarg
3 msk proteinpulver (choklad helst men jag hade bara vanlilj)
3 msk kakao
2 msk mjölk
2 dl havregryn
2 dl mandel (jag tog solrosfrön)
mixa mandel/fröna + havregryn så det blir som ett mjöl, blanda det med resten av ingridienserna. Rulla sedan bollarna i det mixade mjölet som blir över eller gör mer, tog även kokos. Låt stå i kylen en stund.

Postat av: joanna-livet med Asperger symdrom

mumms

2013-04-22 @ 17:14:47
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Felicia

Åh tack dessa ska jag göra snart! :)

2013-04-22 @ 22:17:16
Postat av: Tess

Ser supergott ut! :) Kram

2013-04-24 @ 15:16:25
URL: http://inifranochut.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback