svar del två

Vad har du för skostorlek? 36, kan ha 35 på vissa för mina fötter är mini hihi. 

När fyller du år? snaaart, 16 juli JULI inte med N... så om typ 33/34 dagar.

Vilket är ditt favoritmärke? Den här frågan är alltid lika svår, finns så många fina märken. Second Female och Lise Sandahl har mycket fint, Malene Birger och Hunkydory, sen basic så gillar jag Zara. 

Kan du göra fler videobloggar? Absolut ni uppskattar dem? vill ni ha mer videobloggar på moi eller mer vardagsbloggar med små klipp? 

Vad gillar du mest hos en kille? (de bästa egenskaperna den ska ha om ni är tillsammans) Min framtida kille (som jag snart ska hitta) bör vara väldigt snäll, ingen kontrollpolis som säger att jag inte får prata med andra grabbs typ, inte blyg, social/oblyg, sen får han gärna va lite framåt. Inte den killen som sitter och väntar på att tjejen ska ringa eller ta tummen ur röva hehe. Men viktigaste är att det klickar, att man båda kan vara sig själv och känna sig bekväm med varandra, redan från början nästan... Så killen som läser detta som tycker det stämmer bra, helst vältränad hehe. Skriv till mig :p

vilken vs bodymist luktar godast? Eftersom jag älskar vanilj och cocos så tycker jag dom två men sen luktar such a flirt väldigt gott också.

har du färgat håret nån gång?
När jag var yngre tonade jag lite och så ibland men inte nu på sistonde, har min naturliga hårfärg.

hur manga saker från vs & PINK har du?
Har inte räknat men har sporttopp/yogashorts, en ryggsäck, massa trosor, t-shirts och några bodymist. 

hunter/converse? Converse -LÅGA

vad är det bästa med
teknis? Jag gillar väl det mesta, cafeterian är riktigt grym, skolgården också. Gillar att det inte alls är så som man trodde att det var när man gick på högstadiet. Det är inte några blickar hit och dit och inga "mean girls" tjejer eller liknande. Allt är så fint haha, jag är typ kär i teknis. Fast lärarna och vissa saker kan suga, typ att 95orna måste splittra sina klasser iår så dom tar studenten med en annan klass än de började med.
  
vilken plattång använder du?
En keramik från gama, vill dock ha en bred från cloud nine. 

var har du köpt dina pilotglasögon?
Glasögonmäster, signade Ray Ban.

kan du göra en USA/London guide?
Om ni skriver vad ni vill veta om USA så kan jag fixa det, tänk på att jag dock bara varit i Orlando 12 dagar och fokus låg på shopping och cheer. MIN LONDON GUIDE HÄÄÄÄR

drömresemål i Europa (där du inte varit)?
Jag vill åka till Barcelona, Milano, Marbella och Palma.

är du lycklig just nu?
AHHH fett happy, mina vänner är så bra och allt i livet är så bra nu. När pengarna på kontot rullar in kan inget gå fel. 

bästa kompis?
Jag har såå många bra vänner som jag inte klarar mig utan, som jag kan ligga och smsa med på kvällarna eller berätta allt för, som jag litar på och som förstår en när saker är jobbigt OCH lätt, som förstår ALLT verkligen, och ni alla vet vilka ni är när ni läser detta, behöver inte nämna er allihopa. 

någon du vill lära känna?
Jag har ju några på "lära-känna" listan jag kan lägga upp här. Skojar, har väl ingen specifik person som jag känner DIG måste jag lära känna haha. Man dras ju till vissa person och dom lär man känna helt enkelt. Har ju lärt känna sååå mycket goa nya vänner under detta år som kommer vara mina vänner för livet. 
 
var ska du åka i sommar?
Fram och tillbaka till jobbet. Ska inte göra något. Blir väl nån sväng till Varberg och Göteborg, vill ju hemskt gärna till Båstad också men får se om de blir nått med det. 

använder du sololja?
Japp ibland, utomlands oftast. Inte hemma i svennesolen.

hur kan du hålla ditt hår så vackert?
Jag tror mitt hår var "bra" från början haha, fönar det varannan dag när det är nyduschat och plattar det varje dag.

vilket schampo och balsam använder du?
Olika, använder det vi har. Gillar head&shoulders. Sen är barnänges rätt bra, behövs inga lyxiga dyra shampoon och balsam för att håret ska må bra. 

favoritskor?
Primeboots på kallare tider, just nu är det toms och converse. 

favoritgodis?
Älskar fillidutter, hallondöskallar, sockare jordgubbar, gillar mycket sött, slat, färglatt och hårda med lakritspulver i.

har du sett Kalle & chokladfabriken?
Ja, det har väl alla typ? haha man måste se den barnfilmen.
 
Hur kommer det sig att du började blogga? Jag läste om Kenza och hennes bloggande i en Frida-tidning, då var hon 14 år tror jag. Tycket hon va råball så startade en blogg, bytte från den till denna efter 2 år och har snart haft denna blogg i 4 år tror jag.

Vilka bloggar läser du?
Väldigt många, ska göra ett inlägg med ALLA jag följer på bloglovin. 

Bästa klädesplagget du köpt?
Så svårt... har så mycket jag gillar i garderoben, när det gäller klädväg så är jag nöjd över två par jeans jag äger, ett par tiger och ett par blåa från gina. Tröjvis så gillar jag en svart simpel blus från gina, jackväg så gillar jag min zara-skinnjacka och skoväg primeboots.

Varifrån kommer Elin jibrings solhatt? Den svarta Både hennes svarta och min beiga är från h&m, 99kr

Hur gammal är din syster? Hon fyller 5 iår, född 08. 

Du lägger ju ofta ut ganska "privata" bilder på instagram. Tycker du verkligen att det känns bra att alla kan se dom haha? ;) Jag tycker det är sjukt onödigt att ha en privat och ett öppet konto så då har jag likaväl ett vanligt där både ni läsare och vänner kan se mina bilder, vad jag lägger ut är ju upp till mig och ibland känner jag för att dela med mig av privata bilder och dom som ser får leva med det, kan inte hålla koll på exakt alla som följer och tror många hade reagerat om jag tar bort min instagram och gör en helt ny privat. 

Har det hänt att du bloggat någon gång när du har varit full och skrivit något som du inte borde ha skrivit? Haha nej är rätt noga med att blogginlägg inte skall skrivas när man är ute, en bild på instagram kan ju ha dykt upp då och då men tar alltid bort de som inte är lämpliga att visas.

Vad använder du för smink? Du sminkar dig så fint! Tack till att börja med, ska jag vara helt ärlig så använder jag knappt smink. Böjer fransarna och tar mascara, fyller i slutet av brynen och under vintern drar jag på solpuder snabbt. 

Postat av: Anonym

Varför tog du inte med alla mina frågor? ;)

Svar: dom kommer nog, har två delar kvar! :)
Filippa Lindau

2013-06-12 @ 15:14:32
Postat av: Anonym

Va? Hur gammal är du? Får du dricka alkohol?:-)

Svar: 17 snart, 96a! :) haha ja eller får och får... mina päron kan inte hindra mig :P alla gör det nån gång
Filippa Lindau

2013-06-12 @ 15:15:21
Postat av: Anonym

Snälla kan inte du göra fler videos? När du säger vad du gjort på dagarna och videos när du har massa klipp på vad du gjort under dagen? Och andra spontana videor ;)

Svar: absolut!
Filippa Lindau

2013-06-14 @ 17:54:41
Postat av: Solin

Vart kan man köpa en plattång från Gama? Helst i butik och ej på internet! :)

Svar: vivåga i stan! 500kr
Filippa Lindau

2013-06-15 @ 12:19:14
URL: http://solinj.blogg.se
Postat av: Solin

SV: Åh tusen tack! :) Vill verkligen köpa den men om du har tid, skulle du kunna skriva några för och nackdelar med plattången? Bara om du orkar :)

Svar: fördelar är att den blir varm sjukt fort - 10 sekunderlätt att använda - keramik skyddar håret bra
nackdelar - vissa tycker den är "sträv" att dra mot håret
jag tycker den håller håret platt väldigt länge men de beror på hur lättstylat håret är
Filippa Lindau

2013-06-15 @ 12:42:54
URL: http://solinj.blogg.se
Postat av: Solin

Sv: okej tack så mycket! :)♥

2013-06-15 @ 13:42:08
URL: http://solinj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback