Q's & A's #3

Fick fyra större frågor som jag tänkte svara på lite mer utförligt, så here we go!!
När du träffar nya människor eller ser på stan i framförallt Borås, (tjejer i din ålder) tänker du ibland för dig själv då typ "Hon läser nog mig blogg" eller "Undra om hon vet vem jag är?" osv. Förstår du? För spelar nästan ingen roll vem jag är med, ser man dig på stan kommenterar alltid någon "Där är ju Filippa Lindau" som om alla vet vem du är, haha! 
Samma sak när du är ute, hälsar du och presenterar dig som Filippa ifall det är några nya eller kan du ibland se att dem vet vem du är? Är det läskigt när du är ute och ska presentera dig för människor du aldrig träffat så vet de typ "allt" om dig?
Haha vilken rolig fråga. Du har rätt i att jag ibland kan tänka "ah det där var nog bloggläsare". Man ser på vissa yngre tjejer (ta inte illa upp ni är sööta) att dom kan småviska, fnittra och kolla lite sneaky på en för att dom vet att det är "filippaLL" eller om ni tänker "Filippa Lindau". Dock är det inte så att jag står och ler till alla, vill ni komma fram så gör det, vill inte se mig själv som en känd person som folk tittar på haha. Mina vänner kan ibland dock uttrycka lite för högt kolla om läser din blogg, jag lovar att det där var bloggläsare för dom viskade och tittade. Dom reagerar lite mer än mig, jag brukar inte bry mig om det så mycket, MEN jag blir sjukt glad när ni kommer fram istället för att stå och titta på mig, så kom hellre fram och säg hej eller ta en bild eller vad ni nu vill göra :)
 
Du måste absolut inte svara på denna frågan & jag vill inte att du ska bli sårad eller ledsen, men jag undrar bara om du har gjort någon öronoperation. Jag har utstickande öron och funderar på att göra så att de blir bättre...Kramar <3
Ja jag har ju gjort en operation för att jag hade "ap-öron" som man kan skojja om nu i efterhand. Det är sååå värt det, jag skämdes för mina öron innan och är sjukt glad att jag valde att göra det. Det var gratis för min del då detta var något dom påpekade redan när jag föddes att mina öron stod ut rätt grovt och att jag kanske skulle vilja göra detta när jag blev äldre. 2 veckor går man med bandage osv. det ömmar lite efteråt men man överlever. Vill ni se före/efterbild kan ni göra det HÄR, dock är dom inte sådär slickade mot huvudet nu eftersom då är dom helt tilltryckta när man tagit av bandage och stygn precis. Sen kan jag även tillägga det att vissa ser/vet inte ens om det idag att jag gjort detta så inget man märker av.
 
Först och främst, diggar din blogg skärpt<3 Men nu en liten odd fråga, hur gör du när du ska typ köpa nya kläder och inte har råd, eller när du har gott om pengar men är dock lite frågande om du verkligen ska köpa plagget? Asså hur du handlar lite ekonomiskt om du förstår hur jag menar? Jag har köpt massvis med kläder, använt dem 0-3 ggr sen använder jag dem inte, lite waste of money, så har du några tips på vad jag kan göra så jag inte behöver ''kasta pengarna i sjön'' Hoppas du förstår vad jag menar, svårt att få ner i skrift asså!
Jag är ju inte rätta person att fråga egentligen men har blivit bättre på detta själv. Förstår precis hur du menar. Tänk alltid innan ett köp,
1. Behöver jag denna/detta?
2. Kommer den/det vara modernt en längre tid eller kommer jag tröttna efter 2 gånger?
Så brukar jag tänka och det har funkat flera gånger, oftast behöver man inte en till tröja med ett roligt tryck. Bara för att den är ny och fin just då betyder inte det att du kommer använda den varje vecka i ett år. 
 
Hur många poäng behöver man för att komma in på ekonomilinjen på Sven Eriksson gymnasiet, jag tänkte söka dit men är osäker om jag kommer in med mina betyg eftersom jag har alla C i alla ämnen utom 2 där jag har D och E. Hur var det när du sökte? Är det svårt att få plats och sökte du till något mer gymnasium? 
Sen kan man välja bort idrott på gymnasiet eller måste man ha det? Och språk som tex spanska, tyska eller franska måste man läsa det på gymnasiet?
Har ingen koll på poäng men det är rätt lätt att komma in på alla linjer, däremot att klara av dem är en annan femma. 99% av alla kommer ju in på sina val? eller hur? men det är inte alla som klarar av gymnasiet för det är såpass mycket plugg och tuffare tempo och svårare över lag. Idrott läser man i ettan och tvåan, i trean kan man välja bort idrott. Läser man ekonomi måste man läsa ett språk i ettan, läser man teknik kan man välja bort språk. Men man får ju meritpoäng om man fortsätter på språket man läste på högstadiet. Vad det gäller dom andra linjena och språk/idrott har jag ingen aning. 
 
 

Postat av: Linnea

Samhällslinjerna läser två kurser med språk, 3 och 4 eller om man "börjar om" från 0 med ett nytt språk så är det 1 och 2 som gäller. Natur tror jag även de läser en kurs precis som ekonomin.

2013-09-13 @ 22:26:38
Postat av: Olivia

Hej Filippa! Gillar verkligen din blogg!!! Missade att fråga på dom frågestund. Men jag går i ettan nu på teknis, vad tycker du om Hugo Larsson som går i trean? Och även hans lillebror Karl? ;)

Svar: haha känner inte dom jättebra men Hugo är väldigt snäll och Karl verkar också va en snäll grabb!
Filippa Lindau

2013-09-14 @ 09:02:20
Postat av: HANNA

Tänkte bara kika in och säga att jag gillar din blogg starkt, men har också en fråga! Jag gillar att läsa din blogg då den är väldigt stilren,men har du några tips på hur man får den så? Försöker att hålla det på en bra nivå i min blogg också, men tänkte höra om du tänker på något speciellt sätt kring inläggen osv? :)

Svar: Tänk på att blogga om något du själv vill läsa om, ha en röd tråd inom hela bloggen! kram
Filippa Lindau

2013-09-14 @ 10:12:29
URL: http://fjortondemaj.webblogg.se
Postat av: Linnea

Har du några bra bloggtips för att få fler besökare? eller vad jag kan förbättra? gillar verkligen din blogg :)

Svar: tipsa vänner, släkt osv om bloggen! Se till att blogga om sånt du själv vill läsa om :)
Filippa Lindau

2013-09-14 @ 18:05:43
URL: http://linnealjungss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback