borås 2025

För er Boråsare men också för er äldre som kanske bor i en annan stad och funderar på att flytta till Borås? Jag vet vad mina vänner och bekanta säger om Borås. "En stad fylld av regn, skitsnack och alla vet allt om alla" Jag själv älskar (?) den här lilla söta staden. Jag skulle aldrig vilja flytta till Göteborg, Stockholm eller en större stad. Alla som bott här en längre tid hoppas jag förstår innerst inne hur jag tänker? Man känner så många och hittar överallt. Det är mysigt i stadsparken under vinterkvällarna då alla träd lyser upp fint. Under sommardagarna fylls sandwallsplats av glada Boråsare som sitter på trappan längs med viskan och smaskar i sig en glass eller njuter av solen. Jag hoppas att alla som tycker "illa" om Borås ska kunna ändra sig tills 2025 då staden kommer vara minst lika bra som alla andra städer? Dock tycker JAG att det är en rätt bra stad förutom vissa små saker som intresserar mig lite extra. Dessa saker kommer jag att ta upp och dela med mig av framöver så vi börjar med...
Textil.
Borås är ju en modestad sägs det. Visst det ser man på många i Borås att vi klär oss bra. Men många tjatar även om att vi klär oss likadant. "JoelJolina-folket" brukar de talas om. Att man klär sig i kläder som köps inne på Jolina & Joel då det är en affär här i stan som säljer dyrare märken. Många tycker att det är tråkigt att så många går runt i likadana kläder i Borås. Jag tycker därför att Borås stad borde satsa på att öppna flera större butikskedjor som finns i storstäderna såsom, Zara, Topshop, Monki, och en ny affär för killar? Utbudet till killar är inte lika varierande som till tjejer. Då det finns från lite billigare butiker som Gina Tricot till Jolina som är dyrare. Till killar finns det MQ, face, modefabriken och Joel. Många killar vill handla på Joel där de säljer dyrare märken men det finns inget billigare som ser "bra" ut. Till tjejer har vi Gina Tricot som gör varianter av dyrare märken. Man borde hitta något liknande för killar tycker jag. Men istället för att öppna små butiker som säljer billiga inredningsprodukter och annat krimskrams tror jag att fler butikskedjor är något många skulle uppskatta. Jag vet att många yngre åker till Göteborg för att få tag på kläder som finns i de butikskedjor, butiker som egentligen Borås skulle kunna ha? Dock är jag medveten om att knalleland har flera butiker men om jag får säga det själv tycker jag att det är mysigare att strosa runt inne i stan än i ett "köpcenter". Det är vad jag vill att Borås ska satsa på, vill ni? Rösta nedan.
Vill du se fler klädbutiker i Borås 2025?

Postat av: Linda

finns väl massor av butikskedjor både för kvinnor och män om man bara åker till knalleland eller? :D

2011-12-15 @ 07:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback