tävling: alla krossade hjärtans dag


Ibumetin-Sussi's film
12 november firar vi vår nya högtid "Alla krossade hjärtans dag" den är skapad av reklamkaraktären Ibumetin-Sussi, som fått sitt hjärta krossat. Jag tror alla någon gång fått sitt hjärta krossat? Av en kompis, en pojk/flickvän eller kanske någon familjemedlem. Och om man inte fått sitt hjärta krossat än så kommer man säkert få det, förr eller senare -säger Sussi.

Jag och några andra bloggare ute i Sverige har fått äran nu att ha en tävling där en av er kommer vinna ett "Komma över ett krossat hjärta" - kitet som innehåller följande:
♥ Presentkort på glass ("Bästa trösten!")
♥ Presentkort på en Viking Line-kryssning med partybåten Cinderella ("Här hittar man alltid någon att pussa på.")
♥ En exklusiv hudkräm från Clarins ("Det är viktigt att ta hand om hyn, oavsett hur ledsen man är.")

Så det NI SKA GÖRA för att kunna delta:
1. Klicka här & Gilla Alla krossade hjärtans dag på Facebook
2. Skriv en kommentar där du är med och en kort motivering på hur du bäst tröstar någon som fått sitt hjärta krossat, vad tycker DU är bästa botmedlet för att läka ett krossat hjärta?
3. Skriv även mejladress så jag kan nå dig om just DU vinner.

Tävlingen avslutas 12/11

Alla krossade hjärtans dag
Alla krossade hjärtans dag Alla krossade hjärtans dag
Lägg upp en av dessa fina badger ovan på din blogg för ett +poäng i kanten på tävlingen. Klicka på en av dem och kopiera koden som ni finner under "badge" på facebook-sidan.

Postat av: Linda Ohlsson

Att få sitt hjärta krossat är fruktansvärt!

Men man får inte glömma att livet går vidare hur ont man än har just då.



Har tröstat många kompisar genom åren, och jag vet att dom har uppskattat min axel att gråta ut mot. Mina tröstande ord och att jag bara finns där för dem!



När det värsta har lagt sig men man ändå har en saknad. Så är nog det bästa att tänka på allt dåligt och alla brister hos personen som har sårat en..



Självklart är jag med på facebook!

2011-11-03 @ 14:15:36
Postat av: Moa

Jag är med! Är nog inte mkt som hjälper, men att köpa en massa godis & bara finnas till hjälper säkert lite! :)

2011-11-07 @ 11:58:54
Postat av: abergholm

Eftersom jag är så bra och snäll mot dig har jag nu gillat på facebook.



Jag brukar säga att den ska suck it up och ta tummen ur röven. För den ska inte spilla tårar på grabben som krossade hjärtat. Sen så hjälper ju alltid lite vodka också!

2011-11-08 @ 18:56:16
URL: http://abergholm.blogg.se/
Postat av: Leonie

när någon är ledsen så mina närmsta vänner vet alltid att dom kan komma till mig när som, på natten,på dagen, verkligen när som!

och när dom har ett brustet hjärta så pratar jag först lite med dom om dom vill såklart och sen så gör vi något riktigt kul så att dom får något annat och bara tänker på dom för en skull!



bästa botemedlet är vännerna,hitta på något kul med någon så man får annat att tänka på! och det goaste som finns , CHOOOKLAD!!



Jag är med! :D och hoppas till tusen att jag vinner! :)

2011-11-08 @ 19:15:50
URL: http://leonieandersson.blogg.se/
Postat av: elin hernelind

jag brukar ta med vännen till ett mysigt fik/resturang och ha ett riktigt djupt snack om vad som egentligen hänt! jag låter vännen gråta ut ordentligt, sammtidigt som jag försöker förklara för henne att det tog slut,så det finns en andledning, ellerhur?

det finns helt enkelt någon bättre där ute för dig!

små skämt är också effektivt!

2011-11-08 @ 20:52:04
Postat av: alice

jag är med och tävlar! En låt som jag gråtit ut till väldigt mycket. alla känslor bara sprudlar ut på en och samma gång, och man mår med ens lite bättre.

jag har gillat på facebook!

http://www.youtube.com/watch?v=njwvIPJlPN0

facebook: http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



För att läka ditt krossade hjärta:

Umgås mycket med med dina vänner och ha många, långa myskvällar med tjej-prat och allt vad det innebär.



Lyssna inte på massa sorliga låtar, det får dig bara att tänka på den du saknar.



spendera tid på annat än att sörja, då glömmer du honom/henne fortare!



sitt inte och kolla hans/hennes facebook, kolla inte in dennes nya partner och hata henne, det tar bara på din värdefulla tid, och det är han/hon inte värd!

2011-11-09 @ 15:03:02
URL: http://aaliceandersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är med! mitt bästa tips är att bara försöka strunta i det för det blir ju faktiskt inte bättre för att man tänker på det hela tiden utan istället kan man göra en massa andra grejer så man tänker på något annat. Godis är en annan bra grej, eller det är ju gott i alla fall :D

2011-11-09 @ 21:26:01
Postat av: Alvis

Det är svårt att trösta någon som fått sitt hjärta krossat. Det bästa man kan göra är nog att hjälpa sin kompis så att den inte faller ritkgt hela vägen till botten.

2011-11-10 @ 10:53:44
Postat av: maja

Det är svårt att få sitt hjärta krossat och jag har stöttat många som fått ditt hjärta krossat. Även jag vet hur det känns och då är det extra lätt att trösta någon! Jag tror att alla vet det obeskrivliga känslan av att få sitt hjärta krossat och hur skönt det känns att ha någon vid sin sida som stöttar en!

2011-11-10 @ 13:18:28
Postat av: JOHANNA

Hejsan :)

Vad kul med en tävling! Jag gillar på facebook. En bra tröstlåt är "Allting kommer bli bra tillslut" När jag lyssnar på den låten känns det verkeligen som om allting kommer att bli bra tillslut. ^^ Jag tycker inte man ska lyssna på deppiga låtar för då blir man automatiskt deppig med. Och om du känner dig deppig, ring din bästa tjejkompis/killkompis och prata ut, skratta, gråta och bara ha kul, efter det kommer det att kännas så mycket bättre. Jag lovar! :´)



Puss Hej

2011-11-10 @ 22:31:00
URL: http://angelabc.blogg.se/
Postat av: felicia

Är det försent att delta? :/

2011-11-17 @ 20:24:45
URL: http://fotokobran.se
Postat av: felicia

Är det försent att delta? :/

2011-11-17 @ 20:26:26
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback