q/a 4

 Kan du vara snäll och lägga upp en video när du sminkar dig? jag har gjort en för längesen som ni hittar på videofy.me/filippalls men ska göra en ny snart med vardagsmake. 
 
Favorit märke? Gillar rabens saloner, hunkydory men sen har zara jättemycket fint.

Favorit butik? Gillar Zara och Jolina. Gina börjar faktiskt få in fina och bra grejer. 

Favorit plagg? Din blogg är AWESOME! Kommer göra ett önskeinlägg om detta i veckan, tack!

har du alltid varit intresserad av kläder eller när kom intresset? Ja, inte för att det märktes för några år sen men finns mycket bilder och filmer från när jag var liten och har alltid velat bestämma själv vad jag ska ta på mig, bytt och provat massa flera gånger om dagen. Så kom nog när jag var rätt liten.

Är du ordningsam när det gäller att komma i tid till lektioner, ha med alla saker, hålla reda i skåpet, skriver kalender med läxor/plugg i, osv? Jag är ordningsam när det gäller att ha med saker oftast, eller ah datorn glömmer jag aldrig haha men brukar glömma penna och bok till mandarinen RÄTT ofta. I mitt skåp har jag bra ordning, de är många vänner som påpekar haha. Skriver faktiskt upp alla läxor och saker jag ska göra i kalendern på datorn och mobilen. Och till slut att komma i tid till lektionen brukar jag vara bra på, det är mer att ta sig upp och passa busstider jag är dålig på.

har du lätt för att bli avensjuk? På andra människor? Nja jag tror jag var lite sånn innan men nu tycker jag ändå att jag har allt jag vill ha, innan var jag typ åhh har hon en sån jacka, har hon prime. Men nu har jag själv införskaffat mig det haha. Klart man blir avundsjuk ibland om någon har nått man VERKLIGEN vill ha eller gör något man verkligen vill göra. Kan erkänna att jag är avundsjuk på alla som får resa till USA och Dubai, fast ska ju dock själv till USA i vår! wohooo, helt galet!

kan inte du ha en frågestund där dina vänner får svara på frågorna? så kul isåfall!:) Ja det kanske jag kan ha.

hur träffades du och jacob? :) Vill ju hålla detta utanför bloggen men det var genom skolan. 

Vad vill du jobba med när du blir stor? Ingen aning, sjukt svårt att veta! Vill så gärna göra något med bloggen, annars vill jag nog jobba med något inom mode eller reklam. 

Vad har du fått för betyg än så länge på gymnasiet? Ingen aning vad jag har i alla ämnen men klart och tydligt F i matte, haha. Svenska däremot går mot A/B.

Har du några husdjur? Nej, hade en kanin när jag var liten och en hund. Men ärligt talat fråga mina två närmsta vänner vad jag tycker om djur. Gillar verkligen inte dem, lukten, allt hår och sånt.

Vad jobbar dina föräldrar med? Min pappa är egenföretagare och bygger hus -snickare. Min mamma är lärare.

Vad önskar du dig i julklapp? En Wella Pro Curl -som jag nu fått!! underkläder, en bok och solkort.

Hur lång är du? 158cm var jag sist jag mätte mig.

favorit plagg? Kommer ett inlägg med detta, men mina primeboots framförallt. Kläder kommer i inlägget.

bästa filmen? The Vow, LOL och Dear John. The Last Song också, lipar till alla fyra. 

Vad väger du? Du har så fint hår! 40-42 kg, tack!

Har du tips hur man kan få outfiten att inte se "billig" ut?:) Hur menar du med billig? För att få den att se mer "dyr" ut så tänk på att matcha stilrent, inte både sjal, halsband, armband och massa sånt fjux. Tänk på att inte heller matcha massa färger, max 3 färger. Inte blåa jeans, färgglad tröja, en färg på skona och en på jackan eller nåt. Sånt kan jag störa mig på haha och ser lite "billigt" ut.

Kände du många i din klass innan du började i ettan? Nej eller jag visste vilka många var, var bekant vän eller träffat 3/4 killar och tjejer tidigare.

Är det många utav dom som du umgås med nu som du aldrig trodde du skulle umgås med? :) Nej asså man dras ju oftast till de personer som man är lite själv som, alla de jag umgås med nu som är i mitt tjejgäng var dem jag trodde skulle bli mina vänner. Och dem är helt underbara, allihopa! Kärlek till er om ni läser detta.

Vad tyckte du om Kunksapsskolan? Ingen skola jag hade valt idag. Man måste kunna ta eget ansvar, lärarna säger inte till en jättemycket man måste verkligen ta hem läxor och sånt själv vilket jag aldrig gjorde. Däremot lärde jag känna otroligt mycket nya vänner och tack vare kunskap fick jag fantastiska vänner som jag träffar än idag.

Vad vill du jobba som i framtiden? Satt och pratade med min kompis om vad jag vill göra i framtiden igår. Jag tror jag vill jobba som någon inköpschef haha. Iallafall något med kläder eller reklam och foto.

Vilka platser vill du besöka? Milano - Italien. Dubai. New York, Miami - USA. Paris - Frankrike. 

Bloggar du läser? Chloe Schuterman, Linn Eklund, Kenza, Hanna MW, Zara LarssonElsa, Olivia - ni kan klicka på namnen så kommer ni till bloggarna. Sen följer jag lite fler småbloggar som jag inte kan namnen på utantill.

Går i nian nu och är sugen på att börja på teknis till hösten. Har funderat lite på IB men är osäker.. Hur tycker du att de som går där är? Är det mest töntar eller finns det "normala" människor också?? Haha, hoppas att du förstår min fråga. Känner ingen som går på IB. Jag tror att linjen är jättebra för man lär sig men säkert svår, man läser ju verkligen ALLT på engelska.

Använder du puder efter att du tagit på foundation eller hur får du ett sånt matt fint resultat? :) Ja jag använder loreal's solpuder eller puder från mary kay som brukar ge ett matt fint resultat. Först tar jag Loreals magique kräm under som anpassar sig efter sin hudfärg. 

 
Du sa att du fixar dina ögonfransar en gång i månaden. Hur menade du? Asså hur fixar du dom och vad gör du med dom? Går du på andra behandlingar? Jag gör fransförlängning på Familjen Sandwall. De fäster en frans på varje av mina egna, de håller 2-4 veckor innan jag "fyller" på. Jättebra verkligen, jag är fast. Man ser så pigg och fräsch ut hela tiden. Nej inget annat. 

Postat av: Anonym

du säger att du inte bryr dig så mycket om märkeskläder samtidigt som du har vart avundsjuk på de som haft prime osv, låter ju verkligen dubbelmoral.

Svar: haha ja men asså det är svårt att förklara, jag är inte sån som ba åh jag måste verkligen bära märkeskläder, prime hör ju till skor! Tycker skor och jackor är en hel annan sak! :) där brukar jag gärna vilja ha ett visst märke, men på kläder, asså h&m och gina använder jag mycket :)
Filippa Lindau

2012-12-23 @ 18:25:36
Postat av: Anonym

har ni bokat resan till USA än? :)

Svar: ja eller vi har bokat/köpt flygbiljetterna :)
Filippa Lindau

2012-12-26 @ 12:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback