soltatuering

Nu äntligen tänker säkert många?? Har fått massa kommentarer på instagram och bloggen om hur jag gjorde min soltatuering. Till att börja med så behöver du en vattenfast svart penna eller som i mitt fall använde jag mig av en vattenfast svart kajal, finns för 80kr på kicks. Den var superbra! Du målar helt enkelt det motiv du vill ha på kroppen, där du har bra pigment då solen ska bränna och göra huden runt om solbränd och fin. Jag såg resultat efter första dagen och kunde lätt fylla i på samma ställe andra dagen. Mina två kompisar såg inget resultat så gav upp så försök ligga i solen första dagen så att du ser något direkt då det är lättare att måla i på samma ställe. Måla hela veckan och sola med det, ibland kan man få fylla i om det åker bort lite färg. Självklart tvättar ni bort den svarta kajalen på kvällen med ex. sminkborttagningsmedel. Jag är supernöjd, tycker att det blev riktigt fint om man får va så ego och säga det själv? Och en fördel är ju att det är ett billigare och mycket bättre alternativ istället för en riktig tatuering om man inte är ute efter stora motiv.

Postat av: Anonym

Vart har du köpt din guldiga klocka?:)

Svar: ur&penn
Filippa Lindau

2012-08-01 @ 01:32:07
Postat av: Lisa

Vart har du köpt din guldiga klocka?:)

Svar: ur&penn
Filippa Lindau

2012-08-01 @ 01:33:21
Postat av: sannas rum

Wow, vad coolt! Det ska jag prova!

2012-08-01 @ 12:03:23
URL: http://sannasrum.se
Postat av: lare

går soltatueringen bort senare eller är den kvar ska nog prova

Svar: Den borde gå bort efter ett tag eftersom det är solbränna :)
Filippa Lindau

2012-08-02 @ 09:06:17
Postat av: Linnea

Snyggt! Kommer du ihåg vilken vattenfast kajal du använde? Alltså vilket märke

Svar: Tack, tror det var mabylinne eller max factor något sånt! eller nej isadora? haha
Filippa Lindau

2012-08-19 @ 10:20:46
Postat av: Linnea

Kommer du ihåg hur den såg ut? Tror du det funkar med alla kajaler?

Svar: ja det funkar med alla!
Filippa Lindau

2012-08-19 @ 18:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback