svar sista delen

Är du hel svensk? Nej min mamma är adopterad från Korea men uppvuxen här, hon kom till Sverige när hon var 13 månader och kan INTE koreanska och det kan heller inte jag då. Många tror att jag kan ett annat språk men så är det inte. Min pappa är helsvensk.
Kan du berätta mer om cheer? Vad vill du veta? Vad sporten går ut på? Man tränar i olika moment, dans, gymnastik, hopp och bygg. När man bygger så är man topp (den som flyger) två/tre baser och bakperson. Man tränar på ett program som innehåller dessa moment som är cirkus 2-3 min långt + en ramsa. Sedan tävlar man mot andra lag i samma nivå, finns nybörjare, fortsättning och avancerad. Jag tävlar i avancerad den svårste klassen och i Coed då vi har killar. Man är allt från minor-senior beroende på åldern. Man tävlar DM, södra, norra, mellersta. De lag som kommer 1a eller 2a plats går vidare till SM då alla distrikt möter varandra i respektive klass. De avancerade klasserna kvalificerar sig vidare till EM och vissa lag tävlar även VM. 
Kan du börja videoblogga? Jag har så svårt för att prata med mig själv och känner mig inte tillräckligt bekväm för att göra detta. Tyvärr!
Hur lång är du? Jag är ca 158cm lång.
Vad är ditt favorit klädesplagg? Mina svarta dr.denim och prime.
Ska du på några resor under året? i så fall vart? Jag ska till Amsterdam 28 juni - 2 juli och tävla EM. Kreta 1 vecka i mitten av juli och kanske till USA i höst, men inget bestämt alls ang. USA. 
Hur ska du fira din midsommar? I Varberg hos Amandas pappa tillsammans med Elin också sedan lär vi träffa massa Boråsare där nere och ha det allmänt kul.
Gillar du One Direction? Gillar bara "What makes you beautiful" dock den enda jag hört iofs.
Hur många klockor har du? Kan du ta kort på den/dom och säga hur mycket dem kostar och så? Jag har 3 stycken men använder bara den i guld. Kan göra ett inlägg i veckan.
Jättefin håruppsättning du hade på middagen med niorna! Skulle du inte kunna lägga ut en video på hur du gjorde den? Tack! Får se om jag hinner göra en film då det tog lång tid och var jobbigt att sätta upp...
Är det bara du av dina vänner som bloggar? Om det finns någon av dina vänner som bloggar, kan inte du lägga upp en länk? Nej min närmaste vän Amanda bloggar, min barndomsvän Olivia bloggar också.
Hur mycket pengar tjänar du på din blogg per månad ungefär? Tjänar inte månadsvis, tjänar lite då och då så tar jag ut pengarna när jag har över några hundralappar.
En fråga bara, dricker du? och isåfall vad tycker dina föräldrar om det? Ja det gör jag, det tycker väl inte så mycket. Det är klart att inga föräldrar gillar det men vad ska de göra åt saken? Jag är ung och de har också varit i denna åldern även om min mamma är nykterist och aldrig druckit mer än någon enstaka gång.
Har din bror fortfarande en blogg om ja vad heter den? Haha nej det har han inte, men instagram @alexanderlindau
Hur många pojkvänner har du haft? Jag har inte haft något seriöst förhållande ännu, som jag nämt tidigare så väntar jag på den rätta och vill inte direkt "leta" efter någon, jag hoppas väl på att träffa någon efter sommaren.
Har du haft några tankar NÅGON gång att typ sluta cheerleading? Ja det har jag, jag kände mig dålig och hade ingen lust eller ork till att fortsätta men just då så kommer det träningar som livar upp stämningen då allt går bra som gör att man vill fortsätta. Cheerleading är verkligen en sport som man har svårt att lämna, det är så roligt att träffa alla i laget och i hallen släpper man allting som är utanför så det är en bra plats att komma bort från allt annat några timmar, haha. 
Är du kräsen när det gäller mat? Inte så, dock är jag väldigt bestämt med vad jag inte gillar men jag kan prova på nya saker ibland. T.ex tomat, champinjoner, oliver, bönor och sill.
Har du några tips om hur man går ner i vikt? Nej, om man inte verkligen är överviktig tycker inte jag att man ska försöka gå ner i vikt. Kolla biggestlooser hehe de har ju bra träning och mattips. 
Är du nagelbitare? Nej, hatar naglar, tår och äckliga fingrar. 
Vad väger du? Jag har inte vägt mig nyss men runt 42-45kg
Har du bra relation med din familj? Ja det har jag! 
Skräpmat/sallad? Hehe skräpmat, dock kan pastasallad med jordgubbar, melon och fetaost vara galet gott ibland.
Chinese food/ indisk food? Chinese.
Äta/banta? Äta, mat är så gott.
Sura/ vara glad? Vara glad.
Skratta/ gråta? Skratta.
Vara barnslig/bete dig vuxet? Vara barnslig, vuxen när man går ut i vuxenlivet. 
Killkompisar/tjejkonpisar? Både och är bra, men kommer bättre överens och umgås mest med tjejer. 
Är du emot folk som är gay? Nej, jag tycker det är kul med killar som är lite feminina/homosexuella.
Hur kan du vara så fin?tips? Tack vad söt! Var dig själv, inte massa smink och klet. Dock använder jag puder ibland för en jämn hy men annars, tvätta ansikte och kropp noga för en fin hy. Jag har inte så perfekt hy alltid. Sköt om håret, håll inte på och färga om det inte är ett måste för det sliter på håret!
Är du nöjd med ditt urseende? Ja men jag har massa komplex. 
Är du nöjd med dig själv? Ja, jag mår ju bra och är nöjd med mitt liv. Låter ju ego som älskar sig själv men man måste tycka om sig själv och sitt utseende för att må bra. 
Är du nöjd med din längd? Skulle vilja ha lite längre ben för alla kommenterar jämt och ständigt hur liten och kort jag är.
3 bra egenskaper med dig? Har svårt för att komma på något bra om mig själv tyvärr. 
3 dåliga egenskaper med dig? Jag är en tidsoptimist, brukar inte lyssna från början när folk berättar saker. 
Är du blyg? Jag har varit blygare, försöker att inte vara så blyg för jag gillar inte människor som själva är blyga haha. 
Har du färgat håret nångång? Funderar du på det? Jag har färgat det lite mörkare för länge sen och tonat det, men inte gjort något med det på cirkus 2/3 år.
Chips ostbågar osv../ godis? Godis.
Tjock/smal? Inte för smal, inte för tjock. Lagom, man måste själv vara nöjd och fortfarande må bra. 
Glass/godis? Beror på, men godis.
Snygg/ful? Snygg (eller?)
Vet du vart man kan köpa silikonbh som inte har något band på ryggen? Lindex eller Cubus.
Thai food/ chinese food? Thai mat. 
Cykla/gå? Gå.
kan du sjunga? Haha nej verkligen inte, brukar sitta ensam och sjunga högt för mig själv för då hör ingen hur dålig jag är.
Gillar du jordgubbar? Jag ÄLSKAR jordgubbar. Skulle kunna leva på det.

Postat av: Anonym

Är lite nyfiken bara på hur du fick ditt jobb på byttorps klint. Känner du någon där eller skickade du cv eller hur gjorde du? Sökte du jobb på många olika ställen eller bara där?:)

Vet att du får många jobb frågor men är som sagt lite nyfiken bara:)

2012-06-12 @ 18:50:25
Postat av: Ida

Dricker du mycket? Blev lite besviken när jag läste att du dricker...Haha, men det gör väl alla 16 åringar;) Inget elakt, älskar din blogg över allt!<3 Kram!

Svar: Nej jag dricker så att jag kan kontrollera mig själv, och gör det inte varje helg! Förstår om du är yngre och blir besviken men tro mig du kommer förstå senare i åldern! Kram
Filippa Lindau

2012-06-14 @ 15:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback