LONDON GUIDE

BIG BEN
Alla har väl koll på att Big Ben ligger i London och det är ju nästan ett måste att åka förbi, ta en promenad eller sätta sig på första bästa sightseeing buss som jag gjorde. Kostar 26 pund för en vuxen person. Det finns tre olika bussar att välja mellan, den gula linjen är den vanliga, sen röd som vi åkte och den blåa kör lite andra vägar.
 
HOLLISTER
Väldigt lätt att hitta hit. Utgå från oxford street och sedan går du ner på Regent Street där butiken ligger. På samma gata hittar du ett stort apple hus. Det är inte jättetydligt skyltat men förmodligen står det lättklädda snygga killar utanför. Hollister är lite billigare än A&F. Sortimentet är ju detsamma, alltså t-shirts, jeans, mjukiskläder. 
 
GILLY HICKS
Ligger bredvid hollister. Säljer fina underkläder i färgglada färger, det hör liksom "ihop" med hollister kan man nästa säga. Här kan du ta kort med en av modellerna och få det i en liten "ram".
 
ABERCROMBIE & FITCH
En lite mindre gata vid namn Savile Row. Du kan gå ner från oxford street så att du hamnar på regent street och sedan går du ut på en större gata som heter conduit street och därifrån går du in på sawile row. En väldigt liten gata, på denna gata finns bl.a. Lanvin. Längst ner på gatan hittar du butiken, Savile Row W1. Jag såg först inte butiken utan bara folk med påsar och då stod jag tydligen framför butiken. Det är ett stort vanligt vitt hus, det är inte skyltat. Så om du kommer bakifrån så är det antagligen på din högra eller vänstra sida. Även här står det ibland modeller utanför/ingången. 
 
VICTORIA SECRET
Butiken är nyöppnad och hade 3-4 våningar. Den ligger på New Bond Street. I ett hörn, gå mot folket som kommer gående med rosa victoria secret's påsar, det gjorde jag! På nedersta våningen är det PINK. De sålde massa underkläder, angels mjukisdressar och massa smink och body mists. Inne i butiken fanns även några av de fina vingar och kläder som man sett på TV. Jag tog kort på Alessandras fina "kostym" som hon bar 2011 , denna. Priserna varierade, BH-ar från 400-1200kr, trosor 3 för 200kr och på PINK avdelningen kunde man köpa 5 trosor för 200kr. 
 
JUICY COUTURE
Butiken ligger på Regent Street. På nedre våningen finner ni alla möjliga färger och mönster på fina mysdressar. Det fanns även riktigt fina datorfodral och iPhoneskal. Priserna på en mjukisdress låg på 800-1000kr delen, ca 2000kr för både tröja och byxa. Fanns i alla färger och det glittrade när man kom ner för trappan.

BARBOUR
Vi gick från tottenham court road station som ligger mellan new oxford street och oxford street. Gick på gatan som heter Charing gross, sedan in på endell street och sedan så ligger Barbour butiken på Long Acre nummer 134. Man ser den väldigt tydligt. GAP och zara låg också på denna gata. I Covent Garden så man kan ta bussen dit. Men det tog cirka 20 min att gå. 
 
PRIMARK
Jag besökte aldrig primark, åkte förbi det och det var ju galet stort. Ligger på oxford street och säljer billiga billiga kläder, ungefär som ullared. Kände att det inte var något som passade mig och jag vet att det är proppfullt av folk där. 
 
STARBUCKS
Starbucks låg överallt, man såg nästan en på varje gata. Tänkte provat på deras goda frappinos eller shakes men varje gång jag gick in där så slutade det med en flaska lemonad. Gudars vad gott. Gratis wifi på alla caféer också, väldigt bra om man vill söka upp någon butik under all shopping. 
 
ZARA
Lika bra som hemma i Sverige men det är värt att kika in. Priserna skiljer sig inte så mycket men det finns så mycket fint, älskar butiken! 
 
SCHUH 
En toppenbra skoaffär som sålde UGG's, hunters, converse, toms, dr.martens. Alla olika märken. Den låg på new oxford street har jag för mig. Ett par converse låg på 400-500kr och toms skor köpte jag för 400kr.
 
LONDON APP
Ladda ner london guidepal appen, den är lila med en färgglad symbol på. Superbra, finns allt du söker, butiker, mat, dryck, om staden, och även bra kartor över London.
 
Så alla som ska besöka london, dessa butiker får ni bara inte missa. Hittar ni inte någon butik, kolla en extra gång på er karta (ni måste ha en mapp över london) eller så frågar ni närmaste butik eller någon som ser ut att ha koll på London. Ser ni någon bära en påse från butiken ni söker, gå fram och fråga efter vägen. Vill inte gå ut med priser och hur mycket pengar jag gjorde åt men ska du dit för att shoppa så behöver du några 1000-lappar. Trevlig resa och har ni frågor så ställ dom här nedan. 
 
 

Postat av: Alva

Kostade en hel Juicy Couture dress med både byxa och tröja 800-1000 kronor?

Svar: nej VARJE DEL kosade 800-1000kr :)
Filippa Lindau

2012-09-03 @ 20:26:56
Postat av: Max Lorentzon

Vet du att hollister är A&F dotter bolag?
Lol

Svar: haha ja det vet jag! :)
Filippa Lindau

2012-09-03 @ 22:57:14
Postat av: Anonym

Jag ska dit på vintern och jag undrar på ett ungefär uggs kostar vill så gärna ha ett par så skulle va så sjukt tacksam om du kunde svara!!

Svar: ingen aning tyvärr!
Filippa Lindau

2012-09-03 @ 23:03:12
Postat av: linnea ravegård

Jätte bra beskrivningar! :)
Älskar sakerna du köpte
kram

2012-09-04 @ 11:15:13
URL: http://linnearavegard.blogg.se
Postat av: Anonym

På ett ungefär hur mycket kostade vanliga låga uggs? Snälla vara!!

Svar: ingen aning, kollade inte uggs!
Filippa Lindau

2012-09-04 @ 12:46:16
Postat av: E

Var det billigt med smink i London? T.ex. ID. I så fall vart? :)

Svar: ingen aning, kollade inte sånt!
Filippa Lindau

2012-09-04 @ 17:35:23
Postat av: Malin

Primark - inte Primemark, och det ligger en av manga pa Oxford Street. Det ar en stor kedja. Finns en Primark pa de flesta stallen har i Storbritannien. Skulle inte riktigt jamfora det med Ullared personligen, men det ar ju definitivt billigt!

Later som att du hade en trevlig resa. :)

2012-09-05 @ 01:25:49
URL: http://piccadillytears.blogg.se
Postat av: Pauline None

Ha en fin dag ❤ följ gärna mitt lilla liv från Los Angeles

2012-09-05 @ 08:32:12
URL: http://paulineart.blogg.se
Postat av: kiwiberries

härligt det verkar! det var länge sen jag var i london nu men minns att shoppingen var super!

2012-09-05 @ 08:51:14
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Postat av: Denise

vill bara lägga en liten anmärkning: det heter primark, inte primemark :)

2012-09-05 @ 09:16:34
URL: http://biographic.se
Postat av: Em

I ♥ London! Bästa shopping meckat.
Gillar du vintage så titta gärna in till min blogg soovintage. Kram!

2012-09-05 @ 10:08:27
URL: http://soovintage.webblogg.se/
Postat av: felicia-

åå vill så gärna till london!!

2012-09-05 @ 10:18:48
URL: http://whofelicia.blogg.se
Postat av: Sandra Hilton

Jag måste verkligen åka dit, låter underbart!

2012-09-05 @ 11:24:26
URL: http://sandra.blo.gg
Postat av: Ellen

Verkligen bra tips :-D

2012-09-05 @ 11:44:35
URL: http://ellencsordas.se
Postat av: Kimonoh

Synd att du inte hade chansen att gå in på Primark. Om man bortser från allt folk (och går i nyöppnade timmar) så är det ganska härligt där. Kläderna är billiga, men det är bra kvalitét på mycket av det och håller sig moderiktigt.

2012-09-05 @ 12:30:25
URL: http://kimonohs.blogg.se
Postat av: Evelina

Heter det inte Primark? :)

Svar: det stämmer! :)
Filippa Lindau

2012-09-05 @ 14:30:53
URL: http://Http://pappersplan.blogg.se
Postat av: Hannah

är prisern på Hollister ungefär samma som i sverige?? :)

Svar: jag vet inte vad dom kostar i Sverige men det stod svenska priser i london också och priset var 600 svenska kronor :)
Filippa Lindau

2012-09-05 @ 14:51:44
URL: http://lovehannah.blogg.se
Postat av: sandra - mamma till niklas & nora

Härliga bilder!!! Älskar London och längtar tillbaka dit som bara den. Du glömde att lägga till Hyde Park bara. Kanske inte så mycket att titta på. Men en riktigt skön promenad strecka om du frågar mig :)

Massa roliga tips!!!
Ha en fortsatt bra dag!!!

2012-09-05 @ 15:38:16
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: jenny

Var där i våras och shoppade, det är magiskt! Du missade något på Primark, visst det var knökat med folk med hur mycket kläder, skor och accesoarer till bra pris. Än så länge tycker jag att kvaliteten håller riktigt bra för det löjliga priset :)Har planer på att åka till London i höst igen och shoppa, då ska jag se till att gå till VS. Det fanns inte där i våras.

2012-09-05 @ 16:11:34
URL: http://jjennnyys.blogg.se
Postat av: Sofia

Gud va bra att jag hitta hit!!=D hade tänkt att planera in en weekend till London! =D

2012-09-05 @ 17:27:53
URL: http://www.sofiayit.blogg.se
Postat av: Cindy

Vad spännande, vill gärna åka till London! :)

2012-09-05 @ 18:18:23
URL: http://cindyvuong.blogg.se
Postat av: Sophie (vardag, foto, musik, mode, sött & gott)

Åh London är så underbart! :D

2012-09-05 @ 18:46:22
URL: http://sophiethatsme.blogg.se
Postat av: Maria

härliga tips och magisk bild på Big Ben!

2012-09-05 @ 19:27:34
URL: http://amaryland.blogg.se
Postat av: Emilia

Åh vad jag saknar london, underbart ställe!

2012-09-05 @ 20:10:28
URL: http://pezone.blogg.se
Postat av: sofie

Går allt som jag vill flyttar jag till älskade london om ett år! :)

2012-09-05 @ 21:17:58
URL: http://eifosna.blogg.se
Postat av: cindy

Älskar Hollister , köpte du mycket i london?:)

Svar: Jag köpte jeans, tre tröjor en jacka och skor :)
Filippa Lindau

2012-09-05 @ 22:14:12
URL: http://cindyles.blogg.se
Postat av: Anonym

Vilken sjukt bra guide du gav! Ska åka till London för första gången på måndag. Ska bli grymt spännande!

Svar: åh tack! gud vad roligt, shoppa loss :)
Filippa Lindau

2012-09-06 @ 12:55:06
Postat av: sofia

ååh! vill också dit och shoppa. ^^

2012-09-06 @ 15:08:12
URL: http://hejsofiaaa.blogg.se
Postat av: Moa

Vilka fina bilder!! Vad använder du för kamera? Verkligen sjukt fina!! :D

Svar: nikon d5000 :)
Filippa Lindau

2012-09-06 @ 19:34:04
Postat av: Anonym

Fanns det billigare saker också?:)

Svar: ja! :)
Filippa Lindau

2012-09-14 @ 22:16:42
Postat av: Alice

Hej Rebecca du har väldigt bra blogg hur gammal var du när du börja på cheer min kompisar går på det då kanske vet vilka det är Dom heter gabi och embla skulle inte du kunna visa en bild på dina modell bilder ps varför opererade du dina ögon

Svar: Filippa heter jag* nej jag vet inte vilka det är då jag tränar avancerad nivå. Har inte kvar alla dom bilderna bara några, får se om dom kommer upp eller inte! För att jag ej trivdes med dem.
Filippa Lindau

2012-09-19 @ 18:33:08
Postat av: Tyra

Skitbra tips, läängtar till London ;)

2013-03-10 @ 12:05:53
URL: http://tyyra.blogg.se
Postat av: Yasmin

Ska till London i Juni, kommer helt klart använda mig av den här guiden! Men vart bodde ni när ni var där? Och hur var människor på stan? Var dom typ hjälpsamma och artiga eller bara tråkiga som det är här i Sverige? :)

Svar: jag minns inte vad hotellet hette men det var ett litet engelskt nära en station som vi åkte till via tunnelbana från flygplatsen:) jag frågade inte folk på gatan jag frågade i butiker :) dom försökte hjälpa men många hade inte så bra koll så fick hitta via kartan
Filippa Lindau

2013-04-07 @ 09:37:01
Postat av: Ebba

Hej, det var ett gammalt inlägg jag läser nu, men whatever. ;) jag ska till London för första gången i Augusti. Kommer bli awesome. Jag vill både åka dit för att shoppa och turista lite, men mest för shoppingen! Vad kostade typ ett par uggs från märket UGG alltså? Är dom billigare i London? Det var ett sjukt bra inlägg så jag behöver inte fråga så mycket. Men ungefär hur mycket pengar är typ lagom att ta med sig? Jag ska åka dit med min mamma. Och hon fattar typ inte att jag vill köpa lite märkeskläder. Skulle bli jätte glad om du svarar :D

Svar: Jag såg inga UGGs i London... jag vet inte hur mycket pengar jag hade! Min mamma betalade de mesta men a&f och hollister kostar ju lite mer, en tröja för 400-600kr och samma med mjukiskläderna där, juicydressar kostar nog 1000 per del har jag för mig, VS är väl lite billigare köpte 5 trosor för 200kr typ... kan inte i huvudet men litelite billigare än i Sverige!
Filippa Lindau

2013-06-19 @ 10:47:47
Postat av: Jeanette

Vad var det för priser på t.ex. kläder från Hollister, Abercrombie and Fitch och Juicy Couture?

Svar: minns inte... kolla deras hemsidor så får du priser!
Filippa Lindau

2013-07-12 @ 13:09:31
URL: http://www.xn--fyndaklderonline-1nb.se/
Postat av: nicole kestola

haha, jag sökte runt på google och hittade detta inläggetm sjukt bra! men kan man få ifrån oxford street till victoria secret? eller hur tar man sig dit? har hört av andra att det inte ligger inne i stan.. var bodde du? på hotell eller? :Dhaha,jätte tacksam för svar!!

Svar: ja man går! :) vi bodde utanför stan 20 min på ett litet engelsk hotell, minns inte ens namnet på det! men jag gick överallt i london, ha bekväma skor och en karta :)
Filippa Lindau

2013-07-23 @ 15:33:13
URL: http://nikkki.se
Postat av: Julia

Hej, hittade din blogg när jag sökte runt på google. Jag har en fråga!
Är det långt att gå till abercromcie and fitch från Oxford street? För jag vill gå dit men ungefär hur många minuter tar det att gå dit, för det är väl gångavstånd?

Svar: nej det är inte långt, tar max 15 min!
Filippa Lindau

2013-09-04 @ 16:46:02
Postat av: sara

hejsan. kan du säga en affär med snygga väskor?:)

2013-10-06 @ 11:58:04
Postat av: Ellen

jag ska till london nu på höstlovet, och det ska bli såå kul! Jättebra tips, har skrivit ner allt i mobilen haha. Grymt fin är du förresten! :)

2013-10-06 @ 16:23:12
Postat av: A

Dina tips var super bra :) Men jag hittade inte appen! Vad ska jag söka på? Och jag ska åka till London imorgon så hoppas du kan svara snabbt på min fråga ❤

2014-01-01 @ 17:15:26
Postat av: Sandra

Hej! Fanns det primeboots i London? Var fanns dom och hur mycket kostade dom på ett ungefär...?

Svar: nej det fanns det inte, inte vad jag såg iaf :/
Filippa Lindau

2014-01-07 @ 14:15:50
Postat av: Josefin

TACK så hemskt mycket för de super bra beskrivningarna! Ska åka dit i vår och fick mig att se vilka butiker som är värda att gå till. :)

2014-02-03 @ 22:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback