mitt smink

Har fått frågor om jag kan visa vad och hur jag sminkar mig med. Tänkte gjort en video men hann inte göra det så visar er i bilder istället. Dock sminkar jag mig nästan ingenting nu under våren/sommaren. Målar i brynen lite och slänger på rouge när jag hinner och orkar. Annars går jag utan smink. 
1. Grunden: solpuder från Loreal och BB-cream nude magique. Tar lite BB cream i hela ansiktet, väntar någon minut eftersom den anpassar sig efter sin egna hudfärg sedan drar jag över hela ansiktet med lite solpuder.
2. Kinderna: använder mitt rouge från face stockholm som är helt söndrigt! Tappade det på golvet och det sprack. Det är perfekt röd färg, inte rosa eller för starkt. Tror det är slut i sortimentet så ska leta efter ett nytt nu när jag är i USA.
3. Ögonen: böjer fransarna med en ögonfransböjare från kicks, mascara från loreal och sedan fyller jag i brynen lite lätt med en ljusbrun penna från h&m.
 

Postat av: aamelasmoa.blogg.se

så fin blogg du har :)

2013-04-23 @ 14:42:42
URL: http://www.aamelasmoa.blogg.se
Postat av: Petra

Bra inlägg!!!

2013-04-23 @ 21:22:18
URL: http://petraelisabeths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback