Kreta, Almirida Bay

Har fått mycket frågor om Kreta, hur det är och hur det är på Almirida. Tänkte gör att litet inlägg här där jag svarar på era frågor. När jag var yngre var vi här varje år men har inte blivit riktigt så nu på sistonde, men har nog varit här minst 6/7 gånger och jag älskar det. Hade lätt kunnat åka dit iår igen. Det är så lugnt och skönt, inte alls massa shopping så man måste slösa pengar. Bara njuta av sol och bad.
De finns två pooler, en stor som är Almiridas största och en barnpool bredvid som ni ser på första bilden. Solstolar finns det gott om och en poolbar som serverar dricka, chips, lite smågodis, glass och även världens godaste panini (ost&skink toast) 
Maten. Alla år förutom förra året så serveras det alltid 3-rätters. Vilket jag uppskattar jättemycket, det är alltid supergod mat och efterätterna är så mumsiga. Iår har de även gått tillbaka till detta så de servar alltså 3-rätters igen, inte buffé som det var förra året när vi var där.
Rummen/bygnaderna. Det finns tre byggnader, jag har bott i alla men min favorit är den andra som ligger i mitten av området, bredvid tennisbanan. Första byggnaden ligger i samma som resturangen och är enkel eller dubbelrum. Andra och tredje byggnaden är mer familjerum. De är också nyrenoverade, de flesta iallafall. På bilden ovan sitter vi utanför vårt rum, vi bodde på nedervåningen förra året och hade en trappa upp till vår lilla balkong. Jag, Elin, Amanda och min bror delade ett familjerum. När jag var yngre bodde vi alltid i dessa bygnader men på övervåningen och längst bort ut mot tennisbanan. 
Stranden. Det är väldigt fin strand på Almirida. Jag gillar den, ingen äcklig sand, finns oftast solstolar lediga som man betalar en liten peng för. För några år sen så brann strand-husvagnen upp men nu har de öppnat upp igen så längst bort på stranden kan man köpa pizza, hamburgare och glass att äta. På andra änden av stranden är de lite mer stenigt och så men där finns små klippor man kan klättra upp på. 
 
Över lag så finns det många resturanger att äta på nere i byn, finns även små butiker som säljer dricka, frukt, och sånt som man kan köpa med upp till rummet. Hotellet brukar även hitta på olika saker på veckorna som prova på dykning i poolen, piratutflykt, vandring i bergen, tennis-turnering och morgonpromenad (JAG DOG) som jag och Elin gick med på en morgon vid 8.00, de serverade färsk juice när man kom i mål men jag var så långsam att snygge-Hasse som jobbade på hotellet sa att den var nog redan slut... det var pinsamt hur långsamt jag gick, var nära på att be dom ringa mamma som var i mål först och be dom komma och hämta mig med bil. Tål inte att röra mig i sån värme haha. Så aldrig mer det! 
 
Har ni fler frågor, kommentera så svarar jag i kommentarsfältet. Läs mer på om Almirida på Langleys hemsida här.

Postat av: Diana

Tack så hemskt mycket för att du gjorde detta inlägg! Ska nämligen åka dit på lördag!

2013-07-02 @ 15:09:55
Postat av: Johanna maloconi

Hej! Hur stor ärnden största poolen?

Svar: vet inte exakt men väldigt stor och avlång :)
Filippa Lindau

2013-07-02 @ 15:11:53
Postat av: Julia

Är stranden liten?!

Svar: nej den är stor! :)
Filippa Lindau

2013-07-02 @ 15:14:06
Postat av: M

Åh så härligt!

2013-07-02 @ 16:31:18
URL: http://Marinapalme.blogg.se
Postat av: hanna

åh så fina bilder! Jättefin bild på er alla på den fjärde bilden. Du hade så långt hår då, så jag undrar om du känner ibland att du saknar det?

Svar: nja faktiskt inte.. ibland kanske när de är nyduschat och inte så fluffigt för det bli så stort när de är kort! Men tycker de va för långt när de var platt!
Filippa Lindau

2013-07-02 @ 17:04:20
Postat av: Diman Dilir

åå så fint!

2013-07-02 @ 19:15:10
URL: http://dimandilir.forme.se
Postat av: Anonym

hur är det att festa där? Mest familjer eller som är där så kanske inte är som magaluf osv. direkt..

Svar: nej det är inte partyställe! Familjeområde, väldigt lungt. Finns en "populär" bar som heter atlantis, vi var där en kväll och vi hade ju kul vi fyra men sen gick vi hem liksom till familjen, inget stort ställe, i ett litet hörn, 4 soffor kanske 5 bord! men dock var det många där under kvällen!
Filippa Lindau

2013-07-03 @ 15:33:48
Postat av: Marre

är det inte så att man får en 3 rättersmiddag, men tillbehören får man ta från en buffe?

Svar: nej, alltså de kommer ut med en förätt, sen varmrätt sen efterätt när det önskas! man väljer om man vill äta 3-rätters eller beställa in vanlig mat :)
Filippa Lindau

2013-07-03 @ 19:55:10
Postat av: Anna

Du sa att det var 3 rätters . Varje dag? Ingen buffé över huvudtaget då?!?!!

Svar: ja tre rätters varje dag!
Filippa Lindau

2013-07-03 @ 20:45:09
Postat av: Anna

God mat?

Svar: JAA :D
Filippa Lindau

2013-07-04 @ 10:14:37
Postat av: Olga

Å vad härlig! vill också utomlands med mina bästakompisar

2013-07-05 @ 11:33:19
URL: http://olgabodin.forme.se
Postat av: Jenne Eklund

Åh du har tagit bort din tandställning! Vad fint de blev! :D Visst känns det konstigt nu att inte ha på tänderna? Fick ta av min för 2 månader sen !

Svar: nej detta är gamla bilder!! har fortfarande kvar den :)
Filippa Lindau

2013-07-10 @ 23:40:42
URL: http://confessionsbymee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback