svar del tre

Vad är ditt drömresemål? Inom Europa vill jag gärna till Barclona eller Milano redan i höst... inom världen så vill jag till Dubai, Afrika, New York och Los Angeles. 

Vad har du för framtidsplaner? Jag har inga planer, har så svårt att tänka på framtiden. Är bara säker på att jag vill ha en famij, bo i ett stort fint hus och tjäna gött med pengar hehe. Helst vill jag nog jobba inom reklam/foto. 

Hur många barn vill du ha? Tjej/kille? Namn? 2 eller tre, isåfall två tjejer och en kille. Finns många namn men favoritnamn som jag gillat sen jag var liten är Ofelia och Fredrika på tjejer och kille är så svårt att komma på nåt bra, Maximilan är fint och Albin. 

Har du haft något förhållande? Ett seriöst kan man säga.

Hur trivs du i Borås? Vill du bo där när du är vuxen? Kram :) Trivs väldigt bra, jag vill bo här när jag blir vuxen ja. Helst granne med någon nära vän eller i samma område.

Läser du några bloggar från dina trakter? Vilka? Boråsbloggar? Ja, Hanna MW, Ellen Claesson, Lowe Olsen, Tildaes och min vän Fanny. 

Vilket ämne är du bäst i? När det gäller betygsmässigt iår så var jag bäst i Ekonomi och Juridik, sen över lag bland alla ämnen tror jag nog svenska och ekonomi. 

Vad får dig att skratta? Mina vänner och roliga bilder med texter på insta (skämtbilder).

Vad får dig att gråta? Sorliga filmer, låtar som påminner om sad moments, när jag ser mina vänner ledsna eller vet att dom mår dåligt. 

Hej! Vill börja med att säga att jag älskar din blogg, jättefin! Sen en fråga; hur fick du dina första läsare till bloggen? Tack snälla. Jag vet inte riktigt men när jag började med första bloggen så var bilddagboken en stor hit, skrev oftast ny uppdatering på bloggen och länkade. Sen har jag aldrig varit den som kommenterar på massa bloggar utan mer vänner som börjat läsa, sen kanske nån hittat hit genom vänner och fastnat. Sjukt kul hur många ni är, och fler ska ni bli hoppas jag!!

 
Vart ska du sommarjobba? Som jag nämnt tidigare, 4 veckor på kommunen/äldreboende och sen nästan alla helger hela lovet på Eskils tryckeri. 

Nöjd över ditt gymnasieval?
Ja, jag skulle inte kunna tänka mig läsa någon annan linje.

 
hur mycket väger du?? träningstips?? Sist jag vägde mig visade vågen 44kg. Jag har inga bra träningstips, träna regelbundet med nåt du gillar. En sport eller gym/pass. Kosten avgör väldigt mycket så ändra din kost om du vill gå ner i vikt eller bli fit. 

 
Vad använde du till din soltaturering förra sommaren? Jag målade med en vattenfast eyeliner från kicks, tror den kostade 80kr. 

 
Är det något du ångrar att du inte köpte i USA? eller något du ångrar att du köpte över huvudtaget? något du inte köpte mer av? Tips på affärer som man måste besöka! Kramiiis Nja jag kanske kundet skippat en RL tröja fast tror jag kommer använda dom nu i sommar på kvällar och så. Ångrar att jag inte hade pengar över till en VS bikini. Man måste besöka Juicy Coutre, RL, VS PINK och American Eagle.

 
Är du oskuld? nej.

 
Bästa vännen? Har så många bra och fina bästa vänner, behöver inte skriva ut alla namn. Men dom som står mig närmast är mina tjejer jag umgås med i princip varje dag.

3 snygga killar i NIU-klassen? Heheh... tror inte jag ska skriva ut massa namn på personer men det finns några där som ser bra ut, idrottare är fina. Får väl se om de kommer några nya fina NIU-are nu iår.

Favoritmat? Gillar så mycket, har ingen rätt som är speciellt min favorit. Beror på vad man är sugen på.

Drömresemålet? Nämnde det i frågan längst upp. 

Vad/vart ska du jobba i sommar? Som jag sagt, inom äldreomsorgen som feriearbetare. Dvs. fika, prata och gå ut och gå med de äldre. Sen på Eskils tryckeri, vet inte vilken avdelning än men det är lite i form av lagerjobb nästan. 

Hur rakar du dina ben? Hahha slug fråga men är inte så noga.. ibland torrakar jag men oftast i duschen, drar bara lite eller använder raklödder om det ska bli silkeslent. 

Tror du att primeboots kommer vara lika snyggt och populärt till hösten? Hade du väntat och köpt då? Ja, primeboots är en sko som kommer va snygg hela tiden. Och man behöver ju inte alltid klä sig i det populära, men jag ska köpa mig ett par till i höst så ja köp!!! Enda negativa är att man använder dem så mycket att sulan slits, så man får byta den hos skomakare. 

Har du någon vs bikini? Vad tycker du om dem? Nej.. mina vänner har och dom är sjuuukt fina men tycker priset är lite väl för en bikini. 

Kan du göra ett inlägg och visa alla dina bikinis?? Absolut, ska fixa detta snart! 
 
Vad ska du göra efter studenten? Oj har inte funderat på det, resa med vänner, försöka ha ett bra jobb och njuta av att skolan är över. 

tycker du det kan vara fint med liten byst? är det "ok" att använda bombshell? ja, jag själv har ju liten byst och har hellre liten än stor. Ja såklart, men inte "fjortis"aktigt så att man går med ett uringat linne och världens bombshell men klart man kan ha det, många bh-ar har ju bombshell. 

vad ska du göra på midsommar? lite stress för vi har inte bestämt men skall vara med de flesta av mina tjejkompisar, äta och festa men vart vet vi inte än. Borås, Varberg eller annan ort... vi är ju så många så blir svårt att få plats på ett ställe oftast. 

Postat av: Anonym

vad hade du för betyg? :)

Svar: B i juridik, ekonomi
C i svenska, engelska
D i samhäll
E i mandarin och matte - hade målvarning i båda dock först haha så förväntade mig inget högre :)
Filippa Lindau

2013-06-13 @ 15:04:19
Postat av: Sofia

Hej!
Jag köpte en rosa Lise Sandahl klänning idag på rean på Fiorucci och jag vet att du har en också :)
Jag ska ha den på min avslutning och ett dop i sommar och lite så. Vilka skor tycker du matchar? Snällaa svara!

Svar: jag har haft vita converse, toms funkar eller sandaler/marenas! alla skor, men ljusa tycker jag, vita guld eller rosa :)
Filippa Lindau

2013-06-13 @ 22:38:39
Postat av: Tilda

Vilka bloggar läser du? Kan du skriva webbadressen?:)

Svar: ska försöka göra ett bloggtipsinlägg :)
Filippa Lindau

2013-06-14 @ 16:47:04
Postat av: Sara Whitmore

Älskar din blogg!!

2013-06-14 @ 16:47:36
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: Alicia

När du köper kläder, skor, smycken och sånt, betalar du med pengar som du fått ihop själv eller får du en viss summa pengar varje månad av dina föräldrar?

Svar: egna pengar! nästan alltid, hittar jag nåt kan jag ibland fråga mamma om hon också gillar de och då betalar vi hälften. Men får 700kr i månaden som ska räcka till mat, fika och kläder :)
Filippa Lindau

2013-06-14 @ 16:55:59
Postat av: Anonym

Hur lång är du?<3

Svar: 157 typ :)
Filippa Lindau

2013-06-14 @ 23:11:43
Postat av: Anonym

åh skulle vara så sjukt snällt om du kunde svara på detta! du sa att du ska köpa nya primes till hösten, vilka tror du att du ska köpa då? har ett par svarta redan och tänker också köpa ett par nya nu men vet inte vilka! skulle bli så glad om du kunde svara :)

Svar: jag ska köpa svarta låga :)
Filippa Lindau

2013-06-15 @ 12:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback