om cheerleadingen

Har fått så mycket frågor och massa fina kommentarer om att jag skall sluta cheer. Jag vill ta och skriva av mig här så alla kan läsa och få sig en förklaring. Det här är något jag tänkt på sen i höstas och är 99% säker på mitt val. Jag har hållt på med cheerleading och tävlat i 7 år nu, det är en väldigt lååång tid. Det har varit en del utav mitt liv sen jag var 10 år, jag har spenderat minst 2 dagar, minst 5 timmar i veckan i 7 år nu i träningshallen. Det kommer vara sjukt tufft och kännas konstigt att inte åka till hallen, att kriga sig till träningarna på helgerna, det kommer kännas tomt. Eftersom att ni fortfarande vill se mer utav cheeren enligt era kommentarer så ska jag försöka samla ihop bilder från när jag började till slut, kommer bli massa kul att kika på!
 
Varför jag väljer att sluta är dels för att jag tröttnat, nån gång i livet tröttnar man på saker man älskar (oftast) och i höstas började jag tveka och var nära på att sluta. Jag ville få mitt sista år och min dröm uppfylld, att åka till USA och tävla i worlds. Det var mitt största mål med cheeren helt ärligt, något jag velat sen jag var liten och jag känner att det är en sån där grym once in a lifetime sak så ja nu har jag varit där, hade inte tackat nej till att åka dit igen men mitt mål är uppnått. Jag har blivit räddare på sistonde, jag hatar att volta och kommer aldrig ens försöka bli bättre på gymnasitk, punkt slut. Jag tycker det är sjukt svårt med kroppskontrollen i baskets, jag har utvecklat så mycket när det gäller stunts och pyramider och PS, är stolt över mig själv och jag är nöjd med det jag kan. Många tänker och tycker säkert, det finns sååå mycket mer saker och sååå mycket saker som kan bli bättre, ja det finns det men jag känner mig faktiskt färdig. Mitt mål var även att ta ett SM-guld iår, det kändes verkligen som vårt år, visst vi hade guldpoängen men sen drogs 1 poäng av och silvermedaljen fick följa med hem istället... inget man kan ändra på nu. I mina ögon är vi guld värda.
 
Helt ärligt tror jag inte det går att få ett bättre cheerår än detta, det var så mycket nytt iår och nästa år kommer inte allt vara lika nytt, vi kommer inte ha nya dräkter, det kommer inte vara tre lag för första gången på länge på SM, det kommer inte vara första gången man åker till USA. Det jag kommer sakna mest är laget och tränarna. Jag vet inte om jag kommer klara av att inte träffa mitt älskade lag och mina tränare, det återstår att se. Är det något ni undrar över så kommentera så svarar jag, men tusen tack till alla fina ord. Man vet aldrig, jag kanske står på mattan våren 2014 ändå, det får vi se. Men för er i laget som kanske läser detta, jag älskar er mest utav allt, ni kommer alltid va en del utav mitt liv, och tack för alla gånger ni fångat mig, tack för alla gånger ni peppat mig och tack för att jag fått tillbringa så många fina upplevelser och stunder tillsammans med er. I LOVE U - COED BLUE♥

Postat av: Stina

Åh flippen! började nästan gråta när jag läste detta! Du är helt grym och vi kommer sakna dig så fruktansvärt mycket. Hoppas du hittar tillbaka till oss, för vi behöver verkligen våran glada asiat! Puss o kram

Svar: åhh bästa stina! kommer sakna dig så men vi kommer ses ändå, puuuss <3
Filippa Lindau

2013-05-15 @ 13:31:35
Postat av: Anonym

Är det många som ska sluta?

Svar: nej jag och amanda Ö :)
Filippa Lindau

2013-05-15 @ 14:17:50
Postat av: Bella

Ja till slut tröttnar man, vart med om samma sak. Men ville bara säga att du är sjukt duktig! Ska dina vänner också sluta? Elin, Amanda ovh Olivia och dom? Kram

Svar: bara Amanda Ö, hon satsar på sin friidrott! kram
Filippa Lindau

2013-05-15 @ 14:36:57
Postat av: Norrland

Jag började nästan också gråta.. Buhuuu, hate goodbyes! Puss och kram bästa Flipppps! <3

Svar: men åh bästa norrland!!! <3 <3 <3
Filippa Lindau

2013-05-15 @ 21:01:32
Postat av: Diman Dilir

förstår precis hur du menar! tecknat sen jag kunde hålla i en penna och nu tycker jag inte alls att det är kul längre! känns tomt utan färgpennor överallt i rummet men..mycket skönare nu! :)

2013-05-15 @ 22:50:11
URL: http://dimans.myshowroom.se
Postat av: Alma

Sjukt synd att du ska sluta men jag förstår dig! Hade själv tränat gymnastik i nästan 5 år men till slut var det liksom inte lika roligt. Kände att jag inte utvecklades med mitt lag men fick inte flytta upp till ett mer passande lag för min erfarenhet. Laget var redan fullt... Jag slutade efter det och började på voltigen istället. Jag tror dock inte att jag kommer att träna det för alltid men för tillfället räcker det gott och väl. :)

Sjuk sugen på att kolla in om cheerleading skulle vara något för mig eftersom det är väldigt lika voltigen fast man blir nog mer som ett lag då skulle jag tro.

Ps. Älskar din blogg och stöttar ditt beslut. :)

2013-05-16 @ 20:21:35
URL: http://www.aalma.blogg.se
Postat av: oliv

bästa flipps <3

Svar: min olle!! <3 <3 <3
Filippa Lindau

2013-05-16 @ 21:50:29
URL: http://uhoh.blogg.se
Postat av: Celine Johansson

Hej Filippa!
Jag tycker att det är sjukt tråkigt att du slutar i cheerleading, du har varit en av mina största idoler när det kommer till att sporta, även om inte jag går i cheerleading utan i drill så har ändå du på något sätt varit en förebild, tycker du är super fin och du var verkligen duktig på det du gjorde!

Min syster började i cheerleading i höstas och bara till anledningen att hon ville bli lika bra som du, dock är inte hon den här korta tjejen som står högst upp utan hon är bas, hon har nästan varje dag sagt till mig hur bra hon tycker du är och att hon någon gång skulle kunna komma med i ett sånt toppat lag som du var med i.

Respekt till dig Filippa, en 96:a med sjukt många fans och du är en av mångas förebilder

Svar: Åh gud vad glad jag blir när jag läser detta!! Tack så jättemycket och hälsa din syster, tusen tusen tack och kramar till dig!
Filippa Lindau

2013-05-16 @ 23:07:29
URL: http://celines.blogg.se
Postat av: Caroline

Hej! Började nästan gråta när jag läste din text för att du alltid varit glad på alla cheer bilder och alltid velat åka till USA oså,(skönt att du iaf fick åka) Tycker synd om dig på något sätt men det är ditt beslut och jag hoppas på att allt annat kommer att gå bra för dig! <3

2013-05-17 @ 07:28:39
Postat av: Lisa Halvarsson

Jättesynd att du ska sluta Filippa, men förstår hur du tänker eftersom du har tränat så länge! Ville bara säga att du är sjukt duktig och att jag önskar att jag någon dag också kommer bli lika bra som du och komma med i coed. Förresten så tycker jag helt klart att ni skulle tagit hem guldet på sm, ni var lätt bäst!
Kram

2013-05-18 @ 17:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback