hjälp sökes

Många ber om träningstips och undrar vad jag tränar nu när jag inte cheerar längre. Jag tränar 2-4 dagar i veckan på onyx. Oftast går jag på pass och tänkte berätta kortfattat eftersom ni ville ha beskrivning om vilka pass jag går på och vad man gör på dem. Så kör dom vanligaste jag går på varje vecka är, (tänk på att detta inte är korrekta beskrivningar utan mer vad jag tycker att det är)
Bodycombat
Jag själv tycker det är lite som boxning utan handskar och sådant. Det är mycket slag som är likvärdiga (tror jag), sen är det sparkar och kickar i luften. Väldigt roligt och trött blir man i hela kroppen. Både kondition och styrka.
Functional Moves
Detta är mer balans och styrka. Man tränar dom små korta musklerna eller något sådant om jag minns rätt av det jag hört i början av passen. Man har en step-bräda och tyngder 2,5-10kg beronde på vad man orkar. Det är mycket lyft och även balans, övningar på ett ben med tyngder och sen styrka för både armar, ben, mage och rygg. 
Zumba
Dans, mycket shake och hopp. Väldigt roligt pass men också jobbigt. Brukar köra detta efter functional moves då det passet inte är dödligt jobbigt.
Bodyattack
Det är lite som combat fast mer kondition skulle jag vilja säga. JOBBIGT som fan haha. Men man känner verkligen sig nöjd efteråt då man får ut mycket av träningen. 
collage av mig - bilder we♥it
 
Förutom dessa pass går jag ofta PW på bandet. Är inte typen som gillar att springa så istället kör jag på en PW som är bra för rumpan.
Lutning 5-15 (varierar och brukar köra 2/3 min på 5,10,15)
Hastighet 5,5-5,8. 
Kör detta från 20-30 min, det är effektiv och bra träning för rumpa när man går med lutning på bandet, mycket jobbigare också vilket känns! 
 
Men nu behöver jag er hjälp. Att träna är inga problem för mig, däremot maten/sötsakerna. Måste lägga av med sötsaker varje dag. Småäter hela tiden så har ni några bra tips på vad man kan äta istället som inte är så onyttigt, vad jag ska tänka på för att undvika sådant och hur ni brukar göra? Tips på bra mellanmål, ös på med tips! 

Postat av: moa

Hej! Vill bara rätta dig lite: body combat är INTE boxning, jag har boxats i över 3 år o combat är inte i närheten av boxning. I boxning sparkas man inte t.ex. ville bara säga det :-) tack för en bra blogg!

2013-10-11 @ 10:13:24
Postat av: Ida

Jag var precis som du med småätandet och jag åt godis typ varje dag... Jag började med att sluta med godis, inte ätit en godisbit på 2 månader nu! Men åt allt annat som var onyttigt, efter ca 2-3 veckor slutade jag med allt annat också och som motivation till det så kör jag 1 dag i veckan där jag får äta VAD JAG VILL, jag har dock valt att inte äta godis under de dagarna också, men det kan man ju bestämma själv hur man vill göra! Hoppas du gillar mitt tips! :)

2013-10-11 @ 10:23:06
URL: http://idaangelinaas.blogg.se
Postat av: Amanda Ekström

Mitt egentligen bästa tips är att så fort du känner sötsug - drick två glas vatten! Ofta innebär sötsug att man är lite hungrig och istället för att småäta då, är två glas vatten lagom :) kram!

2013-10-11 @ 10:35:09
URL: http://aekstrom.blogg.se/
Postat av: filippa

om du är riktigt sötsugen så kan du ta mörkchklad, 70% typ funkar alltid mot sötsuget, och bra mellanmål är knäckebröd med ost, skinka eller sånt som du tycker är gott, annars kan du göra en smoothie, det är alltid mättande om man har en banan i+ att du får i dig maxbehovet av de vitaminer som behövs. ett annat bra mellanmål är massa frukt med olika nötter som är nyttigt fett. kram filippa

2013-10-11 @ 10:38:07
Postat av: Astrid

Hej Filippa! Har haft samma med det lite problemet med söt saker som du! Just nu har jag kommit väldigt långt och så, du kan kolla min instagram eller blogg. Lägger upp mycket recept och träning. Jag har super saker du kan ersätta med :) lägger ibland upp recept på bloggen med :) kram

2013-10-11 @ 13:09:56
URL: http://nattstad.se/manglind
Postat av: Frida

Gillar du jordnötssmör? Isåfall så finns det ett sjukt gott sådant med 99.3 % (tror jag) nötter! Bra när man är riktigt sugen och är riktigt mättande!
Paulins granola är verkligen en drog, smakar nästan som start! Kör på naturell yoghurt, och om det är en äcklig smak så kan du ha i lite sylt och sedan trappa ner. Så gjorde jag, då jag hatade naturell yoghurt förut. Men nu äter jag det! haha. Tips är att baka eget bröd på råg, ofta kan det kännas tråkigt det man köper. Satsa då på ett recept som har fil i sig, vi kör på ett och det är sjukt saftigt! Kanske lite konstigt att få tips från någon som är yngre, men hoppas du uppskattar det ändå.. Är väldigt intresserad av mat.. Din blogg är sjukt bra, förresten! Lätt en av de bästa!

2013-10-11 @ 13:22:03
URL: http://fridawennerfors.blogg.se
Postat av: JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

varför man blir sugen är ofta för att kroppen är undernärd på näringsämnen. Få i dig bra fetter, proteiner, fiber, vitaminer, och BRA kolhydrater. Drick mycket vatten.
Sätt upp en dag du får treat yourself och se fram emot det. Eller
så är det okej att äta någonting litet någon gång ibland :)

2013-10-11 @ 14:17:48
URL: http://josefinsdream.blogg.se
Postat av: Diman Dilir

kesella med proteinpulver(fitnessgurus strawberry & whitechocolate) . Kesella med en massa kanel och stevia. Kesella med frysta bär. Kesella med musli. Kesella med funlight.. you get it. Kan inte va utan kvarg!

2013-10-11 @ 16:12:33
URL: http://dimandilir.forme.se
Postat av: Anonym

Jag har inte ätit sötsaker, fika eller chips i cirka 50 dagar. Jag började med att byta ut det söta mot naturgodis (yoghurtgodisarna, inte chokladen). Om du köper ett litet gäng med sådant så kommer sötsuget försvinna för stunden, plus att man blir sjukt mätt. Om du sen gör det hela tiden kommer du vänja bort sötsuget och sockerberoendet. Sen kan du även lägga av med naturgodiset, då det är betydligt lättare än att sluta med godis och sånt.

2013-10-12 @ 10:55:05
Postat av: Malin Sahlén

Här ger jag lite tips i min hälso-blogg: http://theperfectone.devote.se/blogs/25739772/6-steg-foer-att-tappa-vikt-.htm#WriteComment

2013-10-29 @ 23:36:31
URL: http://www.theperfectone.devote.se
Postat av: Daniela

Gud vad jag inte slutade småäta förut, speciellt på kvällarna innan jag skulle lägga mig! Men 2013 tog jag tag i det och nu händer det nästan aldrig. Förutom på helger så kör jag isåfall på lite yogurt, en frukt, lite nötter, torkad frukt t.ex. Ett annat tips är att fixa ihop en kopp te! Det brukar ta bort sötsuget som oftast dyker upp när man är lite uttråkad och bara har lust att sitta och knapra på något. Borsta tänderna eller ta en minttablett tar också bort suget direkt! Sen att äta regelbundet under hela dagen påverkar också det. En stor frukost är en perfekt start och det hjälper faktiskt! Se till att även vara mätt, om man bara äter en liten smörgås t middag är det klart man blir sugen på annat under kvällen! :)

2014-01-07 @ 14:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback