Q's & A's #1

Vad vill du göra när du går ur trean? 
Jag har verkligen INGA planer eller funderingar än, jag vill bo kvar i Borås men sticker alla mina vänner så vill jag ut och resa några veckor, sen plugga vidare förmodligen om jag vet vad jag vill göra. 

Använder du ofta klackskor? 
Nej väldigt sällan, om det är något speciellt tillfälle som nyår eller att alla mina vänner skall bära de nån kväll, då måste jag ha det annars blir jag en liten mini-flipps bredvid dem.

Vad ska du ha för vinterjacka i år? 
Lyckas jag få ihop 5000kr så skall jag köpa en boomerang.

Tycker du det är viktigt att man har en vinterjacka som är populär och inne, som många andra har?
NEJNEJNEJ, köp inte en jacka som din kompis eller alla andra har. Förlåt men det är så tråkigt när man går med likadana jackor, försök hitta någon som du verkligen gillar och strunta i allas åsikter eller om den är "populär". 
 
hur gör du så att det blir vitt på sidan av dina instagram bilder??? 
Ladda ner appen "whitagram" så väljer man en bild så får man en vit ram. 

var får du dina insperationer ifrån? 
Från vänner, bloggar och inspobilder som på instagram/weheartit.
 
kan du visa några outfits som man kan ha till skolan?
Alla mina outfits bär ju jag i skolan haha, ha det du själv trivs i så funkar det i skolan. 
 
Bor din lillasyster hos din mamma/pappa? 
Hon bor varannan vecka! 
 
Ska du inte använda dina uggs, jättefina är dem! 
Jo men det har varit för varmt och vill inte ha dem i regnet, visst är dem!

Vad tycker du om odd molly koftor?
Fina om man matchar rätt, lite uttjatade dock.
 
Vad brukar du dricka när du festar? 
Cider tyyyyyp.
 
Favorittröja? Kram älskar din blogg 
Taack, jag har nog ingen favvotröja direkt om jag ska vara ärlig.
 
vilka parfymer brukar du använda? 
Äger typ 1 parfym och det är vanilla av Alyssa Ashley + body splash i cocos och vanilj
 
hur ofta klipper du dig för att ditt hår ska hålla sig fint?
Inte ofta, klipper hellre få gånger och mycket.
 
Hur är det att ha skillda föräldrar? 
Det är väl lite tråkigt ibland eftersom att man inte är en "hel familj" och jag bor mest hos mamma men jag överlever, är ju rätt gammal ändå haha!

Varför använder inte du ditt liebeskind skärp längre? 
Jag använder det ibland men har tröttnat lite på det eftersom att verkligen alla hade det förra hösten/våren.

Är du och din bror olika i sättet och isåfall hur? 
Svår fråga för mig att svara på men jag tror vi är rätt olika, han är inte så ordningsam som jag direkt, kan bero på att han är kille... sen är han lite latare än mig haha.

Tyckte att din blogg flöt på lite bättre förra hösten, den är inte dålig nu(!!) men det var lite roligare inlägg och outfits, känner du också så? 
Förtsår hur du tänker, jag försöker mitt bästa men har lite bloggtorka och måste bli bättre på att fota outfits!! För det är de jag tycker är roligast själv. 
 
Under hela ditt liv.. Vilken period har varit bäst? 
Oj, hmm... livet var jäkligt bra när man va sisådär 7/8 år kanske och lekte med grannarna, slapp bekymmer om mobiler och alla sociala medier, åkte utomlands med familjen, brydde sig inte om så mycket. Låter som jag hatar livet nu och det gör jag ju verkligen inte. Älskar denna åldern mellan 16/17/18, det är nu allt "roligt" händer som man kan minnas länge!

Känns det konstigt att gå från så långt hår till så mycket kortare?
Haha nja inte direkt, dock får jag väldigt mycket komplimanger nu om hur bra jag passar i kortare hår. Jobbiga är bara att det blir så fluffigt under dessa hösttider när de är regn i luften. 
 
 

Postat av: tilda

men hur matchar man odd molly koftor "rätt" enligt dej? svara gärna fort kram!

Svar: jeans och tisha typ!
Filippa Lindau

2013-09-10 @ 17:06:25
Postat av: Anonym

Och om det nu istället är så att din kompis råkar ha den jackan som du själv så gärna vill ha och är en riktigt BABAM jacka, borde man ändå strunta i att köpa den då? För jag tycker ju själv som du säger att det är litet tråkigt att gå runt i samma grejer, men den här jackan är verkligen så snygg!

Svar: haha i vårt "tjejgäng" kan vi ibland säga åt varandra att nej du får inte köpa den för nu har jag faktiskt velat ha den, annars frågar man sin kompis om det är okej att man köper en likadan. Är man fast i den och verkligen ska ha den så finns de ju inte mycket att göra mer än att köpa den :)
Filippa Lindau

2013-09-10 @ 17:51:28
Postat av: Anonym 2 hehe

Tycker ärligt talat att man inte ens behöver fråga sin kompis om lov. Menar har man köpt en jacka så får man typ inse att det är fler som kommer att ha den. Inte så att den personen har ensamrätt. haha förstår ej varför folk nojar över att folk har samma kläder.

Kram! :D

2013-09-10 @ 22:41:28
URL: http://rebeccassnapshots.blogg.se/
Postat av: Anonym 2 hehe

okej fy vad jag lät bitter! men tänkte till tjejen som skrev kommentar där uppe, att köp det du vill ha! Ingen ska få bestämma det :)

2013-09-10 @ 22:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback