sockerberoende

rubriken säger mitt! jag har blivit sockerberoende, chips varje dag när det finns hemma, kinapuffar hmmm... tror det blev tre/fyra påsar förra veckan, inte bra inte bra! så nu vill jag ha eran hjälp! har ni några bra tips på hur jag "botar" detta, kom med förslag och tips på vad man kan tänka på eller äta istället osv. kanske lider ni av samma "sjukdom"? i need your help

Postat av: refka

Vad sägs om ett gummiband rund armen och varje gång du tänker på sötsaker så smätter du dig själv med bandet!

2011-01-18 @ 19:47:44
Postat av: Anonym

borsta tänderna när du är sugen så försvinner det, ;)

2011-01-18 @ 19:54:18
Postat av: amanda

den andra blev fel;)

svar: menade vart, inte på kroppen;) men då vet jag!

2011-01-18 @ 20:12:31
URL: http://aramsmo.blogg.se/
Postat av: Alva Alsin

jag kan hjälpa dig! Personlig tränare.... har tjugoelva bra förslag!

2011-01-18 @ 20:52:13
Postat av: Anonym

ät morötter eller gurka lr något om du gillar det de brukat hjälpa mig:)

2011-01-18 @ 21:18:16
Postat av: Amanda

Jag har lite samma problem, fast jag är en riktig glassoman ;) Jag brukar snöra ihop en liten fruktsallad. Och om vi inte har frukt hemma tar jag mig lite te :) Det tycker jag är minst lika bra, om inte bättre :) Hoppas vi "hjälper" dig lite, och tack för en väldigt inspirerande blogg :)

2011-01-18 @ 21:27:02
URL: http://amandael.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk vilket dåligt samvete man får efterät och att du sparar det till fredag-lördag istället så har du något att se fram emot! Och borsta tänderna så fort du känner ett sug efter något sött! Du kan även ta någon frukt, göra en god nyttig smoothie, eller helt enkelt träna lite på ditt rum så känner man sig duktig och är inte lika sugen längre....du kan även trappa ner på sötsakerna så att du äter lite när du känner ett stoooort sug men tar nt så mycket som du brukar! Våga säga nej och sätt en gräns och se det som en bra utmaning, kom ihåg att du kan få diabetes om du fortsätter med ett sockerberoende och andra skador på din kropp i framtiden.... Ha det bäst och lycka till! :-D

2011-01-18 @ 22:25:57
Postat av: amanda-min stil i ord&bilder

har samma problem...just nu sitter jag fakstiskt och trycker i mig ett halft glasspaket....

2011-01-18 @ 22:28:23
URL: http://amandabergholm.blogg.se/
Postat av: Rebecka

åh herregud. Jag är precis som du!

och jag försöker verkligen få stopp på det.

Visst kan man ju stoppa i sig godsaker på helgerna, men kanske inte lika mycket på vardagen?

stoppa i dig en frukt eller grönsak, det brukar jag göra :D

2011-01-19 @ 06:32:13
URL: http://flickanheterrebeckaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

å då är ja inte ensam då, känner att ja med har sånt sockerberoende , hela tiden letar ja efter nåt sött ätbart

2011-01-19 @ 15:21:50
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har hört att man ska äta kanel, typ till fruktsallad eller vad man känner för, det ska tydligen minska sötsuget. Jag brukar äta fruktsallad, och keso blandat med kanel, de hjälper faktiskt lite mot mitt enorma sockerberoende

2011-01-20 @ 21:19:16
Postat av: sophia ♥

när du är som mest sugen... tänk då på när du ätit så mycket att du har jätteont i magen, tänk hur du känner dig efteråt. det brukar hjälpa. även att äta frukter man tycker om brukar funka :D

2011-01-25 @ 17:48:26
URL: http://sophiaortengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback