american pancakes

Söndag, hemskt vad tiden går fort nu. Jullov om bara några få veckor. Gick upp för någon timme sen och gjorde mig american pancakes, godaste som finns ibland! Har fått frågor om vad jag använder för recept så tänkte dela det här med er. Idag blir det plugg, ska försöka skriva klart min svenska och engelska inlämning så jag slipper göra det i veckan. 
 
RECEPT AMERICAN PANCAKES (4 pers)
1 ägg
2,5 dl mjölk
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1/2 tsk salt
1/2 tsk vaniljsocker
2 msk smält smör
När jag gör endast till mig så brukar jag halvera receptet, 1 ägg tar du oavsett om du gör till 4 eller färre personer. Smeten är tjockare och du häller 3/4-1dl smet i stekpannan och när det blir bubblor/torr yta ska du vända, dem blir färdiga väldigt fort så du får lyfta lite då och då och se om de fått en brun fin färg innan du vänder. 
 
 

Postat av: ❤ w i l m a ❤

Åh vad gott!

2012-11-19 @ 21:24:36
URL: http://wilmalinneas.webblogg.se
Postat av: d

Har du något annat tips att äta till förutom bananer?!?!??!?!?!?+ xD

Svar: sylt, socker, nutella eller bara sirap!
Filippa Lindau

2012-11-22 @ 19:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback