Inga barn får hamna utanför

Som bloggare för Unicef delar jag denna text och ber er allihopa skriva under i rutan nedan, namn och mejl för att minska på att barn hamnar utanför.

Något är fel. I Sverige är vi överens om att alla barn ska ha samma rättigheter. Ändå finns det barn som inte räknas in. Som ingen ser. Som hamnar utanför.  

Det kan börja i fattigdom, segregation, med en diagnos, med föräldrar som har problem eller att hjälpen ser så olika ut beroende på var man bor. Vissa får hjälp, andra inte. I värsta fall leder det till att barn inte klarar skolan. Därifrån kan vägen tillbaka vara väldigt lång.

Inga barn får hamna utanför. Om barnkonventionen vore svensk lag skulle det vara svårare för vuxna att glömma bort, att inte se, att inte ta ansvar. 

Jag har skrivit under på unicef.se/utanför. Gör det du också!


Postat av: Sandra Åsberg

Som om du bryr dig?
Du vekar vara en sån person som bara bryr sig om populäritet. Erkänn att du inte skulle kunna vistas med någon som har samma status som du? Tex dem där nördarna som alla snackar skit om skulle du aldrig kunna prata med om någon såg på.
Jag känner inte dig ett dugg, utan bara läser din blogg och den uppfattningen får jag av dig.
Så förmedla inte något som du själv inte kan stå för. Lägg av!

Svar: Hej, vad tråkigt att du uppfattar mig så.. jag är verkligen inte människan som bryr som om popularitet. Sen väljer man ju vilka vänner man vill umgås med och ofta blir det vänner som man känner en gemenskap hos. Och detta är något jag vill förmedla för det man läser är hemskt!
Filippa Lindau

2012-10-23 @ 19:01:50
Postat av: Sophie

Har skrivit på :)
Hur gör man för att lägga in den där "bilden" på sin blogg? Om vi andra kan göra det alltså, :) annars länkar jag bara sidan.

Svar: lägg in denna koden i inlägget du klickar på HTML
Filippa Lindau

2012-10-23 @ 19:31:47
URL: http://swalan.blogg.se
Postat av: Linnea

Kostar det att skriva på?

Svar: nej :)
Filippa Lindau

2012-10-23 @ 20:27:06
URL: http://linneaohlund.devote.se
Postat av: Emma

Hej, kan du lägga ut tips på affärer o gator i London ska åka i helgen o har för mig att du ahde ett sånt inlägg förut men kan inte hitta det... :(
ÄLSKAR DIN BLOGG!! <3

Puss&Kram

Svar: Hej, här har du guiden http://filippall.blogg.se/2012/september/london-guide.html#comment
Filippa Lindau

2012-10-23 @ 21:17:26
Postat av: Jenny

Hej,
Stort tack för att du engagerar dig i denna viktiga fråga! Kolla in unicef.se/utanfor för fler
saker som händer i kampanjen och för att få veta hur många som har skrivit under.
Varma hälsningar från alla oss på UNICEF-kontoret i Sverige

2012-11-03 @ 13:07:22
URL: http://www.unicef.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback