livet/bloggen

Bjussar på två bilder, en med långt en med kort hår. För just nu ska jag bara skriva av mig om livet och bloggen och ja ni som orkar läsa allt det här, thanks!! Jag saknar värmen, mitt liv har varit rätt dystert, tråkigt, mycket tårar, känslor men också så mycket skratt och goda stunder med mina vänner. Jag går och väntar, väntar på att något riktigt jäkla sjukt och meningsfullt ska hända. På lördag kommer en av dessa saker ske som jag väntat på, cheerleading DM. Vi har för första gången motstånd på DM på 3 år, vi förtjänar guldet och det ska vi bevisa. Jag tror ingen förstår hur mycket denna sport kan betyda och hur jäkla hårt vi tränar för att få visa upp det i 2,30 min och vi har EN chans att visa allt. Visst vi har två tävlingar till men det handlar inte om att få visa upp allt klockrent varje gång, det handlar om att få visa att man kan, att man vill och förtjänar att sätta sitt program klockrent efter allt slit just den dagen, just den tiden och sekunden. Och nu byter jag byter samtalsämne och går in på bloggen istället, jag tror inte alla förstår hur mycket bloggen betyder för mig. Den är en del utav mitt liv, vissa tycker nog det låter töntigt men det är sant. Varje ord, varje kommentar jag får utav er förgyller min dag. For real! Jag drömmer dagligen om att en dag vakna upp till ett mail eller samtal, ett hopp om att en dag kunna tjäna pengar på det jag verkligen jobbar med och tycker är kul, att få en belöning för allt slit och tid jag lägger ner för att underhålla alla er underbara läsare som sitter och läser detta just nu. Jag ser hur så många andra tjejer lyckas och jag vill också. Idag satt jag även och funderade på vad som händer efter trean!? mina vänner sa "herregud du går bara i ettan" men? jag vill veta, ibland känns det som att jag överanalyserar och tänker för mycket. Det lär jag säkert få höra efter detta långa textinlägg men det är så kul. Jag är så förvirrad ibland, vet inte vad jag vill eller hur jag ska göra det jag vill göra. Allt är så svårt och ja just nu är det enda som cirkulerar runt i min hjärna, plugga, blogga, träna, sova. 

Postat av: Olivia

din blogg är bästa Filippa ❤

2013-03-19 @ 22:04:04
Postat av: Olivia

bäst* hehe..

2013-03-19 @ 22:04:45
Postat av: Maria

Hej! Känner igen mig så i din text! Har också stött på ångesten av att vilja lyckas inom något man älskar. Men receptet är väl att bara försöka hitta ett sätt att ta sig dit man vill och klura ut resten på vägen. Går du bara i ettan så har du ju långt kvar tills du behöver bestämma dig för något. Men kämpa på! Hoppas att saker löser sig för dig snart. Väldigt fint hår du har förresten! :)

2013-03-20 @ 00:27:44
URL: http://entrevista.blogg.se
Postat av: Ellen selmqvist

Du verkar vara en helt underbar tjej Filippa! Kram på dig

2013-03-20 @ 00:57:08
URL: http://www.ellenselmqvist.blogg.se
Postat av: Mika

Hejsan! Jo jag undrar ifall du skulle kunna skriva ner några bra bloggar på din blogg? :)

2013-03-20 @ 12:16:07
Postat av: Agnes Bergling

Du är så jäkla braa!!! Världens bästa blogg har du, ser upp till dig, keep it going!

2013-03-20 @ 13:11:41
URL: http://agnesbergling.blogg.se
Postat av: sofie

tycker också du vekar var en underbar person och grym på cheerleading är du verkligen, älskar din blogg! kram

2013-03-20 @ 13:16:36
Postat av: emma

filippa du kommer lyckas stort inom bloggvärlden! älskar din blogg,kram Emma!

2013-03-20 @ 18:44:01
Postat av: Anonym

Hejsan, kan inte du tipsa om lite klänningar till skolavslutning/bal? Vore väldigt kul!

2013-03-20 @ 19:37:41
Postat av: Marika

Jag älskar din blogg! Du har din egna stil och inspirerar en, älskar när du lägger upp outfits, mer sånt! :)

2013-03-20 @ 19:59:29
URL: http://bymarika.forme.se
Postat av: sarah

Har din mamma jobbat i Fjärdingskolan?
Jag kollade igenom gamla skolkataloger och såg namnet Hannah Lindau, och såg väldigt ut som din mamma! Helt underbart fin är hon! Kram

Svar: ja det har hon :) kram
Filippa Lindau

2013-03-20 @ 20:42:47
Postat av: Anonym

Två frågor ;Vad heter ditt cheer lag och är DM i Borås? Min kompis ska nämligen dit och tävla i Lions Malmö Allstar Cheer, svara gärna!
Kram :)


Svar: Mitt lag är MFC Coed Blue, sist ut på tävlingen och sen tävlar även jag i Partnerstunt med Marcus från MFC. Japp DM är i Borås, i boråshallen! :)
Filippa Lindau

2013-03-20 @ 21:01:12
Postat av: Sofia

Hej Filippa jag vet att du inte vet vem jag är eller något men du verkar hur go som helst och du är SJUKT jävla vacker din blogg är jättebra , och texten ovan är så sann helt galet hur mycket jag känner igen mig och det skulle kunna vara jag som skrev texten fast om fotboll. Vet inte riktigt varför jag skrev detta men ville bara säga att du är grym! Kram

2013-03-20 @ 21:58:47
Postat av: Felicia

Känner också igen den där väntan på att något meningsfullt ska hända, har också massa händelser framför sig, men just nu är det bara grått och tråkigt! Tycker du verkar vara en jättego tjej och det är superroligt när du skriver mer personliga inlägg. All lycka till på DM! Kramar! <3

2013-03-20 @ 22:04:53
Postat av: Ida

Kan du skriva lite om dina toms! vad du har för storlek? om dom är små eller stora i storlekarna. och om du vet någonstans man kan köpa dom i butik! svara gärna i ett inlägg, kram

2013-03-21 @ 12:50:01
URL: http://nattstad.se/idaolssons
Postat av: filippaLL

TUSEN TACK FÖR ALLA FINA SVAR OCH ORD!! KRAM

2013-03-21 @ 14:21:07
URL: http://filippall.blogg.se
Postat av: emma öhman

åååh vilket fiint hår!!

2013-03-21 @ 16:02:48
URL: http://emmaohman.blogg.se/
Postat av: A L I C E L A R S D O T T E R ♥

Väldigt fin blogg du har! Älskar din header!

2013-03-21 @ 16:08:38
URL: http://alicelarsdotter.blogg.se
Postat av: Rebecca

Förstår hur du känner dig lite! Känner samma sak, allt jag gör är att träna, äta, gå i skolan, blogga och sova. Dessutom känns allt så känslosamt och meningslöst, så för att komma på andra tankar antar jag att man sysselsätter sig med de sakerna. Dygnet runt går jag och funderar på vad jag vill göra i livet, jag överanalyserar allt. Jag vet hur de är! Kram :)

2013-03-21 @ 16:11:21
URL: http://rebeccasmode.webblogg.se
Postat av: Anthuanne

Vilken systemkamera har du? :)

Svar: nikon d5000 :)
Filippa Lindau

2013-03-21 @ 16:31:49
URL: http://Anthuannesblogg.blogg.se
Postat av: jenna

älskar dig Fillipa! du äger<3

2013-03-21 @ 18:01:12
URL: http://jennaaslife.devote.se
Postat av: Sara - Hold on be strong

Fin!

2013-03-21 @ 19:09:33
URL: http://saraleasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback