usa tips!?

collage av mig, bilder we♥it
Som de flesta vet så åker jag och mitt lag coed blue till USA om cirkus en månad, vi ska ställa upp som landslag och klubblag. Har aldrig varit i USA och skulle uppskatta om jag får lite tips från er, speciellt om ni varit i Orlando, Florida. Det är dit vi ska eftersom tävlingarna hålls där. Vi ska bo på ett disney hotell, sååå fräckt. Disney Pop Resort tror jag det heter om jag minns rätt. Hur som, släng ut massa kommentarer på tips om shopping, mat, outlets och sevärdheter!! 

Postat av: pernilla

sawgrass mills är bästa outleten jag varit på! ligger i florida och de har typ alla märken. Universal studios var jag på, ganska ovärt men kul att säga att man varit där typ!

2013-03-19 @ 21:11:34
Postat av: Matilda

Jag var på universal studios. Och jag tyckte inte alls det var värt de 80 dollar som det kostade. Vet inte om det kan bero på att det var dåligt väder när vi var där. Men ja, jag tyckte inte det var värt pengarna i alla fall.

2013-03-19 @ 21:15:12
Postat av: Julia Stenberg

Sawgrass mills är en skitbra outlet mall. Universal studios var grymt tycker jag och har vart där två ggr! Fast det är bara för dom som gillar "karuseller" alltså typ berg och dalbanor. Det finns också massa mobilskals vagnar överallt i U.S.A så passa på säger jag! ;)

2013-03-19 @ 21:34:11
Postat av: ja

Festa?

2013-03-19 @ 21:34:28
Postat av: Becca

Dolphin Mall måste jag säga är ett av de bättre i just Miami!!

2013-03-19 @ 22:04:49
Postat av: Edith

Sawgrass är fint. Stanna även till i Butler Pennsylvania, du kommer inte ångra dig! ;)

2013-03-19 @ 22:10:32
Postat av: tova

millenia mall!! :)

2013-03-19 @ 22:11:16
URL: http://usatova.blogg.se
Postat av: cammen

COLDSTONE!!

2013-03-19 @ 22:26:45
Postat av: Julia

Något som jag tyckte var väldigt kul med Orlando var att besöka NASA. Det ligger utanför, på väg till flygplatsen. Helt underbart var det!

2013-03-20 @ 09:01:11
Postat av: Julia

Något som jag tyckte var väldigt kul med Orlando var att besöka NASA. Det ligger utanför, på väg till flygplatsen. Helt underbart var det!

2013-03-20 @ 09:06:03
Postat av: Iza

Sawgrass mill outlet är riktigt bra filippa! Allt jag köpte, köpte jag därifrån. Riktigt fin och bra. Pussar och kramar

2013-03-20 @ 11:58:03
Postat av: Agnes Bergling

Hur la du in din instagram sak i menyn, hur såg det ut exakt när du gjorde den och vilka inställningar har du?

Svar: jag kollade på http://snapwidget.com/ fyllde i mitt instagramnamn och klistrade in koden i kodmallen! :)
Filippa Lindau

2013-03-20 @ 14:24:00
URL: http://agnesbergling.blogg.se
Postat av: Lina

Bara några km från Disney finns ett super bra outlet med masa märkeskläder/grejor❤

2013-03-20 @ 14:33:56
Postat av: Alice

Universal Studios är väl nästan ett måste, jättecoolt att se hur dem byggt upp parkerna. Utanför Universal ligger även världens största Hard Rock Cafe och det är la också ganska coolt att se, men mest för att kunna säga att man varit där. Downtown Disney är mysigt på kvällarna om ni vill äta ute på någon restaurang och titta på olika små roliga saker, gå i lite affärer och stanna vid stånd och sånt. Orlando Premium Outlets är bra om du vill shoppa, där finns det skitmycket.. dock finns det flera stycken sådana men det jag var på mest hade en sjukt stor Victoria's Secret-butik där jag köpte en body lotion för ca 15kr, skitbilligt! Sedan om ni har tid så tycker jag att det var coolt att bara gå in på Walmart, haha, roligt att ha varit där ändå liksom. Men ja, det är la typ det, sen finns det ju en massa snabbmatskedjor också men om ni ska bo vid Disney World så bor ni ju inte mitt i Orlando så dessa saker finns la kanske i staden också men det mesta jag nämnt ligger ju lite utanför. Ha det så kul och lycka till!

2013-03-20 @ 15:53:03
Postat av: Hanna

Hejsan , jag var i Usa för cirka ett år sedan nu och vi var i bland annat orlando, det jag tycker du verkligen INTE får missa (som du kanske redan visste) är att gå på Outlet ! Det är så otroligt mycket fina kläder där (märken) man kunde till exempel få en marc by marc jaobs väska för bara några hundralappar och massa annat .... GÅ IN PÅ MINST EN OUTLET TYCKER JGA :D hoppas du får det bra där KRAAM

2013-03-20 @ 16:18:08
Postat av: Lina

Bara några km från Disney finns ett super bra outlet med masa märkeskläder/grejor❤

2013-03-20 @ 17:13:26
Postat av: Rebecca

Men guuuud va kul! Jag själv går också i cheerleading alltså inte i ett mixat lag utan bara med tjejer. Hjälp jag vill också till usa å tävla skulle ju vara sjukt awesome :) Har tyvärr inga tips har inte varit i florida men jaa lycka till! :D

2013-03-20 @ 17:17:53
URL: http://becksons.blogg.se
Postat av: Johanna

Sawgrass är stort o bra! Dit åkte jag, och det rekommenderar jag! Om du ska gå in på parkerna på Disney world så är Magic Kingdom det bästa! Det är sagolikt överallt och där finns dem bästa karusellerna! Ett bra tips om du gillar djur är att åka till delfinbad och simma med delfiner! Det är riktigt kul om du inte redan har gjort det! Hoppas du får en bra resa!:)

2013-03-20 @ 17:27:14
Postat av: alicia

jag har precis kommit hem från orlando just!
Och bästa mallet var Florida mall tycke jag lätt!
och sen finns det massa premium outlets, det rekomenderar jag att åka till. det finns en sida där man kan skriva ut ännu mer rabbat checker. perfekt att shoppa på kvällen.
applebees rekommenderar jag att äta, chicken taccos aaaasgott och IHOP (international house of panncakes)

2013-03-20 @ 17:52:44
Postat av: Linnea

Universal studios måååste du gå på! Och sen ett ställe som heter iHope tror jag en "typisk" amerikansk pankaksresturang! Men bara så du vet kan dom ha JÄTTE dålig shopping i Florida/ Orlando

2013-03-20 @ 20:43:43
URL: http://linneaohlund.devote.se
Postat av: Emma

Hej! Du MÅSTE till Universal Studios, och du MÅSTE till Sea World. Det är ganska dyrt (fast nu är ju dollarn väldigt låg jämfört när jag var där så det ligger kanske runt 500-600 kronor), men så sjuuukt värt pengarna. Jag lovar dig! Och ni måste åka Simpson-attraktionen på Universal, samt Harry Potter-saken, AWESOME! Och jag är ändå 21 bast, haha!

2013-03-20 @ 22:10:41
Postat av: Freja Malik

Hallå Sawgrass Mills ligger faktiskt i Mismi:) jag var där när jag besökte Miami i vintras. Jag var också i Orlando och jag måste säga att det är den bästa staden i världen. Jag tyckte att shoppingen var riktigt bra. Millennia Mall, The Florida Mall och Premium Outlets. Jag gillade shoppingen i Orlando väldigt mycket. Ställen jag tycker man ska åka till är Disney World, Sea World och Epcot Center. En riktig upplevelse! Om du vill ha tips på matställen kan jag fixa det oxå. Kram!

2013-03-21 @ 08:07:40
URL: http://stylebyfreja.blogg.se
Postat av: Nilu

Jag har varit i Orlando i Florida, det är sjukt fint där kan jag säga!! Om ni vill shoppa märkeskläder lite billigare så finns det ett ställe som heter Premium outlet! Skulle även rekommendera Sea World, såklart Disney World, även Universal Studios, jag var där i LA men kan tänka mig att det är lika bra där, finns även andra shopping outlets. Finns en supermegastor Victoria Secret butik där, minns inte vart bara! Hoppas du hittar allt!
Kram

2013-03-21 @ 09:00:08
Postat av: Ellen

Shoppa sportkläder, VS, Juicy och massa annat fint! Tvekar du, så köp det för annars kommer du ångra dig när du kommer hem. Fika på starbucks, ta vara på tiden, njut & lev livet! Hoppas ni får det roligt & lycka till! Kram

2013-03-21 @ 18:21:54
Postat av: Sara - Hold on be strong

Åh vad roligt!

2013-03-21 @ 19:10:21
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: Anonym

Kolla premium putlets. Finns 2 i Orlando som är bra. Juicy tröjor för 200 osv. Annars är millenia mall bra!! Vanliga butiker så det finns inga outlets där. Men dom har vs, dock inte jätte bra utbud'!

2013-03-21 @ 19:28:07
Postat av: Filippa

Orlando Premium Outlets var grymt!! de fanns liksom typ alla affärer där typ som Juicy couture, Michael Kors , Tommy Hilfiger , American Eagle , Ralph Lauren , Converse.

2013-03-21 @ 20:26:45
Postat av: Anonym

Wet n wild sååååå kul ! (orlando)

2013-03-22 @ 14:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback