say hello

Säg hej till min nya vän. Ett nikkor 50mm 1:8D objektiv!! Kände att det var på tiden för att införskaffa då jag ser så många som fotar så fina bilder och alla pratar om att 50mm är det bästa. Det ger ju en sån fin effekt när man får den suddiga/oskarpa bakgrunden. Lite svårt att använda i början tycker jag för fokusen är manuell, eller går det att få auto? Något proffs som vet haha? Förhoppningsvis ska jag få till lite roligare outfitbilder nu om mina vänner vill ställa upp så kanske kan testa det redan imon, pusshej!!
 
Ni får jättegärna ge tips och skriva hur man använder det för Nikon då. Bra inställningar, hur ni använder det. Finns det autofokus? Länka bloggtips om objektivet så ska jag försöka lära mig det!

Postat av: Pauline Knutsson

Köpte ett sånt till min kamera nyligen!! så bra!! men för att kunna ha autofokus bytte jag det till ett 50/1,8G istället för D! kostar kanske 300 kr mer, men tyckte det var värt! hihi kram!!

2013-09-26 @ 22:36:38
URL: http://jinming.blogg.se/
Postat av: filippa

på min nikon d3100 finns det en liten knapp vid objektivet där man kan välja om man vill ha autofokus eller manuellt :) kolla det

Svar: det är så på mitt vanliga! :) men inte på detta..
Filippa Lindau

2013-09-26 @ 22:43:27
Postat av: CHARLOTTE

Skoj med ett nytt objektiv :)

2013-09-27 @ 11:22:12
URL: http://lottesvarld.se
Postat av: Lovisa

Kameran måste ha en inbyggd autofokus för att objektivet ska fokusera, dock inte många "nybörjar" kameror som har det. :)
Så håller med föregående talare, istället för D hade jag rekomenderat 50/1,8G (har själv ett sånt, bästa ever hehe)

2013-09-27 @ 12:52:57
URL: http://lbrannstrom.blogg.se
Postat av: Anonym

vart är det köpt?:)

Svar: köpte från en annan kille som inte använt det så mycket! Kika på blocket
Filippa Lindau

2013-10-12 @ 13:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback